Moi.
Rinnetalo rakennettu -67. Vanhan vesivahingon vuoksi (aiheutunut puutteellisesta salaojituksesta -67) minun juuri ostettu takkahuoneeni on ollut koskemattomana. Se on oma tarinansa, mutta oli vesivahinko, salaojitus tehtiin uudelleen, mutta mitään ei tehty takkahuoneessa, kun yksi omistajista kuoli äkillisesti. Nyt en tunne yhtään kosteutta, vaan vaikuttaa rauhalliselta.

Joten nyt olen ottanut asian haltuun ja purkanut kaiken.
Rappaus irtosi odotetusti melko heikosti monista kohdista, joten olen nyt poistanut kaiken irtonaisen.
Kuvissa alla näette, että taustalla on sinibeton. Mitä teen nyt seinälle? Haluan rapata, mutta millä minun pitäisi rapata? onko jotain erityisesti radonille sopivaa? Olen kuullut hyvää kipsistä ja se kuulostaa hauskalta, mutta onko se sopiva, syntyi paljon syviä reikiä?
Radonarvo on nyt 400, joten ei katastrofi, mutta yli rajan, ajattelin täydentää painovoimaisen ilmanvaihdon hieman mekaanisella poistoilmalla ja laittaa tuulettuvan lattian takkahuoneeseen.

Kiitollinen vastauksista
Yst. terv.
Per
Kuva osoittaa souterrängtalon kellarin kulman, jossa on paljasta sinibetoniseinää ja irtonaista rappausta. Souterrängtalosta purettu seinä, josta rappaus irronnut ja paljastaa alla olevan sinisen betonin useissa kohdissa. Näkyy myös syviä reikiä. Souterränghusets gillestuga, betongvägg med bortknackad puts, synlig blåbetong, avskalade golvbrädor och rivningsavfall på golvet.

Kipsilevy voi olla hauskaa ja kestää reikiä melko hyvin, mutta sääntökirjan mukaan kipsiväriä ei suositella maan alle. Vaikka salaojitus on nyt järjestetty ja et huomaa lisääntyvää kosteutta. Jos käytät hakutoimintoa, näet vastaavia ketjuja, joissa jotkut kuitenkin käyttävät sitä, mutta sinun tulee olla tietoinen siitä, että todennäköisesti tulisi käyttää sementtipohjaista tuotetta. Valitettavasti on viidakko, mikä rappaus sopii kevytbetoniin.

Tämän sanottuani olen itse käyttänyt kipsiväriä kevytbetonissa, sekä ylä- että alapuolella maata ja koen sen olevan ihanan helppokäyttöinen verrattuna sementtipohjaisiin tuotteisiin.

Miksi ei asentaa tuuletettuja seiniä samanaikaisesti kuin tuuletettuja lattioita?
Teimme niin meidän gillestuga:ssamme.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.