Hei,
Vanhaan taloon kuuluu puupaneelit makuuhuoneessa, suositteletteko laittamaan korjauskipsiä päälle vai tavallisia 13mm kipsilevyjä saadaksesi sen tasaiseksi?
Onko muita vinkkejä tai asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon, kun tekee sen?

Kiitos etukäteen
 
Aja tavallinen gips.
 
P
E evoline sanoi:
Hei,
Vanhan talon makuuhuoneessa on puupaneelit, suositteletteko renoveringskipsiä niiden päälle vai tavallisia 13mm kipsilevyjä saadaksenne siitä sileän?
Muita vinkkejä tai muuta, mitä tulisi ottaa huomioon, kun tekee sen?

Kiitos etukäteen
Tavallinen kipsi, jotta voit käyttää paperinauhaa ja kittiä ilman, että syntyy epätasaisuuksia.
 
  • Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Onko jotain muuta ajateltavaa?
Arvaan, että ikkunankarmi täytyy korjata jollain tavalla.
Vai olisiko ollut helpompaa, jos poistaisi träpanelerna, miltä se näyttää takana sitten asentaa gipsskivor, onko siellä vain reglar, joiden päälle joka tapauksessa tarvitaan OSB, jotta se kestää?

Kiitos etukäteen
 
Etu puupaneelin jättämisessä on se, että on helppo kiinnittää sekä kipsilevyt että taulut/hyllyt. Haittapuolena on, kuten sanottua, vähän lisätyötä esim. ovi- ja ikkuna-aukkojen ympärillä. Sinun ei tarvitse laittaa OSB:tä taakse, jotta se pysyy, yksi kerros kipsiä riittää hyvin (se on kuitenkin yleisin), mutta se voi olla käytännöllistä, jos haluat ripustaa asioita seinille.
 
zarkov zarkov sanoi:
Etu puuverhouksen jättämisessä paikoilleen on, että on helppo kiinnittää sekä kipsilevy että tauluja/hyllyjä. Haittapuoli on, kuten sanottu, hieman lisätyötä esimerkiksi ovi- ja ikkuna-aukkojen ympärillä. Sinun ei tarvitse laittaa OSB:tä taakse tukemaan, yksi kerros kipsilevyä riittää hyvin (onhan se kuitenkin yleisin tapa), mutta se voi olla käytännöllinen, jotta voit kiinnittää asioita seinille.
Kiitos.
Jätän silloin puupaneelit paikoilleen.

Mutta ikkunan karmin täytyy poistaa ja sitten laittaa uudet, jotta ne sopivat kipsilevyjen mukaan.
Seinän puolen karmi voi varmaankin jäädä, mutta mietin, että syvyyteen menevän täytyy olla leveämpi, pitääkö paikkansa?

Kiitos etukäteen
 
Kipsi ulottuu hieman, jolloin ikkunan kehys ei riitä koko matkan. Uusilla listoilla tulee jäämään rako. Ehkä jos se miellyttää, voidaan asettaa klackfoder, joka menee hieman kehyksen päälle.
 
J jonaserik sanoi:
Kipsi ulottuu hieman ja silloin kehyksen laajuus ikkunassa ei riitä eteen. Uusilla listoilla tulee olemaan rako. Ehkä jos se houkuttelee, voidaan asettaa reunalista, joka menee osittain kehyksen päälle.
Tarkoitatko, että laitat reunalistan ennen kuin asennat listan ympäri ikkunan?
 
E evoline sanoi:
Tarkoitatko, että laittaa listaraudan ympäri ennen kuin kiinnitetään lista ikkunan ympärille?
Nyt emme tiedä mitään siitä, miltä se näyttää nyt. Ajattelen enemmän, että laajempi osa jää ja rako tulee, jonka voi peittää listaraudalla. Kuva on hyvä ja jonkin verran tekstiä, miten ajattelet.
 
J jonaserik sanoi:
Nyt emme tiedä, miltä se näyttää nyt. Ajattelen enemmän, että laajuus pysyy ennallaan ja rako on, jonka voi peittää klackfoderilla. Kuva on hyvä ja joku teksti, kuinka ajattelet.
Ok, palaan asiaan, kun menen sinne.
 
Jos lähellä seinää on sisäänrakennettuja vaatekaappeja, kannattaa miettiä, miten ne saattavat vaikuttaa ylimääräiseen kipsilevykerrokseen. Eli tuleeko ongelmia niiden täydellisessä avaamisessa tai ottaako kahva kiinni.
 
  • Tykkään
evoline
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Nyt emme tiedä, miltä se nyt näyttää. Ajattelen enemmän, että laajuus pitäisi säilyttää ja rako, joka voidaan peittää klackfoderilla. Kuva on hyvä ja jonkinlainen teksti siitä, miten ajattelet.
Ei paras kuva, jonka sain, mutta tältä katto, seinä ja ikkuna näyttävät.
He haluavat sileän katon myös, sillä yhdessä osassa huonetta se on, vaikea nähdä kuvasta.
Suositellaanko poistamaan puupaneelit katosta vai levyttämään ne?

Kiitos etukäteen
 
  • Huoneen sisäkatto, seinät ja ikkuna, joissa on valkoista puupaneelia. Katossa on koristeltu tapetti ja ikkuna näyttää ulos pihalle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.