1 970 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Remonttikipsilevy tai tavalliset
Hei,
Vanhaan taloon kuuluu puupaneelit makuuhuoneessa, suositteletteko laittamaan korjauskipsiä päälle vai tavallisia 13mm kipsilevyjä saadaksesi sen tasaiseksi?
Onko muita vinkkejä tai asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon, kun tekee sen?
Kiitos etukäteen
Vanhaan taloon kuuluu puupaneelit makuuhuoneessa, suositteletteko laittamaan korjauskipsiä päälle vai tavallisia 13mm kipsilevyjä saadaksesi sen tasaiseksi?
Onko muita vinkkejä tai asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon, kun tekee sen?
Kiitos etukäteen
Tavallinen kipsi, jotta voit käyttää paperinauhaa ja kittiä ilman, että syntyy epätasaisuuksia.E evoline sanoi:
Kiitos nopeasta vastauksesta.
Onko jotain muuta ajateltavaa?
Arvaan, että ikkunankarmi täytyy korjata jollain tavalla.
Vai olisiko ollut helpompaa, jos poistaisi träpanelerna, miltä se näyttää takana sitten asentaa gipsskivor, onko siellä vain reglar, joiden päälle joka tapauksessa tarvitaan OSB, jotta se kestää?
Kiitos etukäteen
Onko jotain muuta ajateltavaa?
Arvaan, että ikkunankarmi täytyy korjata jollain tavalla.
Vai olisiko ollut helpompaa, jos poistaisi träpanelerna, miltä se näyttää takana sitten asentaa gipsskivor, onko siellä vain reglar, joiden päälle joka tapauksessa tarvitaan OSB, jotta se kestää?
Kiitos etukäteen
Etu puupaneelin jättämisessä on se, että on helppo kiinnittää sekä kipsilevyt että taulut/hyllyt. Haittapuolena on, kuten sanottua, vähän lisätyötä esim. ovi- ja ikkuna-aukkojen ympärillä. Sinun ei tarvitse laittaa OSB:tä taakse, jotta se pysyy, yksi kerros kipsiä riittää hyvin (se on kuitenkin yleisin), mutta se voi olla käytännöllistä, jos haluat ripustaa asioita seinille.
Kiitos.zarkov sanoi:
Etu puuverhouksen jättämisessä paikoilleen on, että on helppo kiinnittää sekä kipsilevy että tauluja/hyllyjä. Haittapuoli on, kuten sanottu, hieman lisätyötä esimerkiksi ovi- ja ikkuna-aukkojen ympärillä. Sinun ei tarvitse laittaa OSB:tä taakse tukemaan, yksi kerros kipsilevyä riittää hyvin (onhan se kuitenkin yleisin tapa), mutta se voi olla käytännöllinen, jotta voit kiinnittää asioita seinille.
Jätän silloin puupaneelit paikoilleen.
Mutta ikkunan karmin täytyy poistaa ja sitten laittaa uudet, jotta ne sopivat kipsilevyjen mukaan.
Seinän puolen karmi voi varmaankin jäädä, mutta mietin, että syvyyteen menevän täytyy olla leveämpi, pitääkö paikkansa?
Kiitos etukäteen
Tarkoitatko, että laitat reunalistan ennen kuin asennat listan ympäri ikkunan?J jonaserik sanoi:
Nyt emme tiedä mitään siitä, miltä se näyttää nyt. Ajattelen enemmän, että laajempi osa jää ja rako tulee, jonka voi peittää listaraudalla. Kuva on hyvä ja jonkin verran tekstiä, miten ajattelet.E evoline sanoi:
Ei paras kuva, jonka sain, mutta tältä katto, seinä ja ikkuna näyttävät.J jonaserik sanoi:
He haluavat sileän katon myös, sillä yhdessä osassa huonetta se on, vaikea nähdä kuvasta.
Suositellaanko poistamaan puupaneelit katosta vai levyttämään ne?
Kiitos etukäteen
Klikkaa tästä vastataksesi

