Hei
Olen kunnostamassa 60-luvun taloa. Aloitin uuden huoneen tänään, ja se ei ole edistynyt yhtä hyvin kuin edellinen huone.
Edellisessä huoneessa siinä oli yksi kerros maalia + yksi kerros tapettia. Höyrytin tapetin pois oikein helposti ja sain hyvän alustan.
Nyt tässä huoneessa aloin höyryttämään tapettia, siinä on kaksi kerrosta eikä maalia alla. Kun pääsen alkuperäiseen tapettiin alimpana, sitä on mahdotonta poistaa vaurioittamatta kipsilevyn pahvia takaa.
Joten jos jatkan höyryttämistä, minun täytyy tasoittaa koko seinä.
Miten olisitte tehneet tässä? Olisiko nopeampaa vain repiä kipsilevy alas ja laittaa uusi? Vai pitäisikö mielestänne jatkaa ja yrittää säilyttää olemassa oleva kipsilevy?
Valitettavasti kattokorkeus on 255 cm, joten siinä tapauksessa minun on ostettava 270 cm kipsilevy...
Miten olisitte toimineet tässä? Olisiko ollut nopeampaa vain purkaa kipsi ja asentaa uusi? Vai pitäisikö minun mielestänne jatkaa ja yrittää säilyttää olemassa oleva kipsi?
Välttäisin purkamista kokonaan. Minusta se tuntuu turhalta työvaiheelta, joka ei tuo mitään lisäarvoa. Ajatuksia.
Paras tapa jatkaa, kun on aloittanut tietyllä tavalla, on arvioitava paikan päällä.
Minulla oli vaikeuksia tasoitteen kanssa, mutta olen lukenut, että telatasoite on paljon helpompaa.
Ehkä sitä voisi kokeilla!
O sanoi:
Välttäisin mitään purkamista. Se tuntuu mielestäni tarpeettomalta työvaiheelta, joka ei tuo mitään. Ajatus.
Parhaan tavan edetä, kun on aloitettu tietyllä tavalla, täytyy arvioida paikan päällä.
Päällimmäisin tapetti on tehty todella huolimattomasti, täynnä suuria ilmakuplia ja irtoaa saumoista. Joten se on valitettavasti poistettava. Muuten olisin tietysti vain maalannut päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.