Olen laskemassa alas betonikattoa ja olen rakentanut kehyksen huoneen ympärille. Nyt minun pitäisi jatkaa kehikon rakentamista ja mietin, voinko jatkaa cc1200:lla?
Käytän 45x45 ja 8x100 naulatulppia noin 70 cm välein. Sen jälkeen aion laittaa harvataulun cc30 ja sitten kipsilevyn.

Viimeksi muokattu:
Sekoittaa millimetrejä ja senttimetrejä, mutta ymmärrätte varmaan :)

Kiinnität siis 45X45 betonikattosi joka 70 cm välein?

Sitten laitat rimoituksen ja arvaan että kerros kipsiä tai jotain vastaavaa?

Jep !

Eikö se tule liian pitkäksi kiinnikkeiden väliin glesenissä, jos väli on 120 niiden välillä?
Olisin asettanut cc60 ja sitten harventanut cc30:llä. Mutta en tiedä mistä puhun, joten se on vain arvailua. :)

Ola78
RetepG sanoi:
Eikö tulekin todella pitkä matka kiinnikkeiden välillä, jos se on 120 niiden välillä?
Olisin varmaan asettanut cc60 ja sitten harventanut cc30:lla. Mutta en tiedä mistä puhun, joten se on vain arvaus. :)
Se toimii c/c 1200:lla. Se onhan se etäisyys vakiona talon kattoristikoissa, enkä ole koskaan kuullut sisäkatosta, jossa harvalaudoitus olisi irronnut.

Sitten karkea järjestä kuten RetepG kirjoittaa c/c 300:lla, niin se on hyvä, mahdollisesti sinun pitäisi käyttää hieman pidempiä ruuveja, jotta ne pysyvät paremmin kiinni. 70 mm: n ruuvilla vain 25 mm menee syvälle alustaan. Yleisin nyrkkisääntö on, että ruuvin tulisi olla vähintään kaksi kertaa niin pitkä kuin kiinnitettävä puun paksuus, joten sinun tapauksessasi vähintään 90 mm.

Edit: Luin hieman huolimattomasti, naulasithan näköjään kiinni, joten neuvoni ei ollut hyödyllinen. Kuitenkin minulla on sellainen olo, että luin jostain, että kun naulaa puuta betoniin, ei saisi olla liian pitkä naula, puun pituus +20 mm, uskoakseni se oli.

Viimeksi muokattu:
Ola78 sanoi:
Se toimii c/c 1200:lla. Se on vakioetäisyys talon kattotuoleissa, enkä ole koskaan kuullut sisäkatosta, jossa harvalaudoitus olisi irronnut.

Kiinnitä sitten harvalaudoitus kuten RetepG kirjoittaa c/c 300:lla, niin siitä tulee hyvä, ehkä sinun pitäisi käyttää hieman pidempiä ruuveja, jotta se kiinnittyy paremmin. 70 mm ruuvilla vain 25 mm menee alustaan. Yleisenä sääntönä on, että ruuvin tulee olla vähintään kaksi kertaa niin pitkä kuin kiinnitettävän puutavaran paksuus. Tällöin sinun tapauksessasi vähintään 90 mm.

Edit: Luin hieman huolimattomasti, naulasit vissiin kiinni rimat, joten vinkistäni ei ole hyötyä. Kuitenkin muistan lukeneeni jostain, että kun naulaat puuta betoniin, naula ei saa olla liian pitkä, luullakseni ainakin puutavaran pituus + 20 mm riittää.
Hyvä juttu! Naulatulppien pituus on 100 mm ja ne näyttävät pitävän hyvin :) mutta mitä mieltä olette naulatulppien etäisyydestä, 3,60 m 45x45 rimoissa käytin 6 naulatulppaa. Tarvitaanko tiheämpi?

Voitko mennä alas ja asettaa ne tiukemmin. Spikplugg eivät ole kovin kalliita ja se tuntuu luultavasti paremmalta jälkeenpäin.

OK kiitos vinkeistä pojat! Mä laitan sinne pari ylimääräistä spikpluggia nykyisten väliin, koska rimojen väliin jää melko pitkä matka.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.