Olen tasoittanut vanhan kattoni, joka koostui maalatuista kipsilevyistä. Tasoita raot uudelleen, sitten laitat paperiliuskat joko vahvistetulla tasoitteella tai käytät säänkestävää kuitutapettiliimaa. Sen jälkeen sinun on levitettävä kattoon laajat tasoitekerrokset noin 3 kertaa, paljon työtä mutta lopputulos on hieno. Onnea matkaan!

B Björn i Trollskogen sanoi:
Jag har spacklat mitt gamla tak som bestod av målade gipsplank. Spackla igen spåren, därefter lägger du på pappremsor med antingen förstärkt spackel eller så kör du med vävtapetklistet som är fukttåligt. Sedan får du bredspackla taket cirka 3varv mycket jobb men det blir fint. Lycka till!
Det är mycket mindre jobb om man skippar pappremsorna och bredspacklingen och använder fiberduk istället.

• Tykkään
SvanteC ja 2 muuta
  • Laddar…
T
T TypRätt sanoi:
Onko se vain minusta, että tällainen katto on tyylikäs? Ostin sellaisen, kun remontoitiin huonetta viime vuonna, mielestäni se antaa paljon enemmän eloa kuin vain sileä tasainen katto. Mutta makunsa on kuin nenänsä.
Et ole yksin, mielestäni lyhyet laudat ovat kauniimpia kuin täysin sileä, ja siksi olen asentanut sen koko taloon :)

• Tykkään
haha5810
  • Laddar…
S
E Emmazk sanoi:
jo men nu sitter dom ju där. Du menar att jag ska riva hela taket och göra om allt? Är det enda sättet?
Voitko laittaa uuden kerroksen päälle?

E Emmazk sanoi:
Kiitos kaikista vastauksista!
Menen huomenna rautakauppaan kyseenalaistamaan hänen neuvojaan ja pyytämään häntä kertomaan, miten hän mielestäni pitäisi se tasoittaa.

Mutta sitten tehdään kuten sanotte, eli tasoitetaan ja laitetaan kangas, ja en enää koskaan luota myyjään. Joka päivä oppii jotain uutta.
Mene firmaan ja kerro heille nykytilanne. Ja sano myyjälle, että koska hän on antanut harhaanjohtavia neuvoja, heidän pitää tarjota kattoon kangas. Muuten monet saavat tietää, kuinka huonoja neuvoja tämä yritys antaa.

B Brevduva sanoi:
Mene yritykseen ja kerro, missä vaiheessa ne ovat. Ja sano myyjälle, että koska hän on johtanut sinua harhaan, heidän on tarjottava kangas kattoon. Muuten useammat saavat tietää, kuinka huonoja neuvoja tämä yritys antaa
Eikö riitä, mikä korvaus TS sai?

• Tykkään
Conqvist ja 2 muuta
  • Laddar…
E egge80 sanoi:
Minulla oli tämä ongelma talossa ja silloin maalari täytti Ardex-nimisellä tasoitteella, joka hiottiin, sitten hän asensi Microlit (ohut kangas), joka maalattiin, lopputulos oli sileä katto
Ardex 828 tarkemmin sanottuna, se on kipsilaasti, joka on joustavampi kuin tavallinen kipsi tai tasoite. Tämä työ on kuten pitää ja hyvä vaihtoehto täysin sileiden kattojen saamiseksi.

S
S SNf sanoi:
Voitko laittaa uuden kerroksen päälle?
Tarkoitan, että voit laittaa uuden kipsi vanhan päälle, josta et pitänyt, ja sitten pakkeloit uuden pinnan. Toivottavasti et ole ehtinyt laittaa kattolistoja, mutta niitä voi ehkä käyttää uudelleen. Korkeudesta menetät noin 14 mm, mutta se ei ehkä haittaa.
Ystävällisin terveisin

Hei, kuten joku mainitsi. Tasoitusta ardex 828:lla ja microlit-verkkoa, joka on sileä kangas, joka peittää, jos saumat erkaantuvat. Helpompaa ja halvempaa kuin uusi kipsi. Älä unohda pohjustetta ensin.
E Emmazk sanoi:
Hei!
Olin asettamassa sisäkattoa ensimmäistä kertaa ja asensin harvalaudoituksen, olin epävarma millaista kipsiä tarvitsisin, joten menin rakennuskauppaan kysymään neuvoa. Sanoin useaan otteeseen hänelle, joka auttoi minua, että haluan sileän katon, eli tasoitteella saumat piiloon.
Hän näytti minulle levyn, jota hän kutsui "kattokipsiksi", ja sanoi sen olevan helppo asentaa, kaikissa reunoissa oli pienet viisteet, jolloin levyjen väliin muodostuu pieni v-ura.
Sanoin hänelle, että olen kuullut, että tarvitaan leveämpi ura, jotta saadaan tasoitteella sileä katto.
Hän sanoi, että se ei ole ongelma, vain tasoittaa saumat ja iloita tyyliin.
Juuri asensin koko katon suurella ahdistuksella ja aloin sitten etsiä tietoa, mitä tasoitetta valita.
Huomaan sitten, että käytännössä koko Internet on sitä mieltä, ettei tällaisia saumoja voida tasoittaa. Että nämä levyt ovat vain niille, jotka haluavat saumat ruutukaavioon katossa.
Minun epätoivoni on valtava. Onko se totta? Onko joku, joka voisi sanoa jotain lohduttavaa tai kannustavaa?
Ja onko mitään oikeutta ostoihin, jotka on tehty myyjän nimenomaisten ohjeiden perusteella?!

Huokaus... onko niin vaikeaa lukea ketjua ennen kuin vastaa?

• Tykkään
Conqvist ja 3 muuta
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Eikö TS:lle annettu korvaus riitä?
En ole nähnyt mitään korvauksesta. Kun kirjoitin viestin, TS aikoi ottaa yhteyttä yritykseen...

useless useless sanoi:
Räcker inte den kompensationen TS fick?
Såg inlägget nu och det var fint gjort av företaget. Eloge till dem

E Emmazk sanoi:
Hei!
Olisin laittamassa sisäkattoa ensimmäistä kertaa ja kiinnitin kiskot harvalla koolauksella, olin epävarma siitä, minkälaista kipsilevyä minun pitäisi käyttää, joten menin rautakauppaan kysymään neuvoa. Sanoin useita kertoja henkilöille, jotka auttoivat minua, että haluan sileän katon, eli että aion tasoittaa saumakohdat.
Hän näytti minulle levyä, jota hän kutsui "kattolevyksi", ja joka olisi helppo asentaa, kaikki reunat oli hieman viistetty niin, että levyjen väliin muodostuu pieni V-muoto.
Sanoin, että olen kuullut, että saumarakojen pitäisi olla leveämpiä, jotta ne voi tasoittaa ja saada sileän katon.
Hän sanoi, ettei se ole ongelma, kunhan vain tasoittaa saumat ja on iloinen.
Olen juuri saanut koko katon paikoilleen suurin ponnistuksin ja alan sitten etsiä tietoa siitä, millaista tasoitetta pitäisi valita.
Silloin tajuan, että käytännössä koko internet on sitä mieltä, että näitä saumoja ei voi tasoittaa. Että nämä levyt on tarkoitettu vain niille, jotka haluavat saumat ruudukoksi kattoon.
Toivottomuuteni on valtava. Onko totta? Onko joku, joka voi sanoa jotain lohduttavaa tai kannustavaa?
Ja onko minkäänlaista oikeutta liittyen myyjän nimenomaisiin ohjeisiin perustuvaan ostoon?!

Jos tiedät, missä harvalaudoituksen kohdat ovat, asentaisin uuden suuren kipsilevyn välttääkseni liikaa tasoittamista ja saadakseni sileän katon, jolloin siitä tulee kaksinkertainen kipsi ja tukevasti ääntä vaimentava.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.