20 253 lukukertaa ·
57 vastausta
20k lukukertaa
57 vastausta
Rautakauppa antoi väärät neuvot kipsistä sisäkatossa, onko peli menetetty?
Paikalleen en toki aio laittaa ketään, mutta on täysin selvää pienen tutkimuksen jälkeen, että näitä levyjä ei pitäisi käyttää, jos haluaa tasaisen katon. Minulla ei ollut aikomusta laittaa kangasta, kuten myös sanoin hänelle. Pyysin häntä antamaan minulle ne levyt, joita pitäisi käyttää, jos haluaa tasaisen katon, ja nämä ovat ilmeisesti yksi viimeisistä levyistä, joita tulisi valita siihen tarkoitukseen.sunnis sanoi:
Se on kattokipsiä, jonka olet asentanut. Jos kuitenkin aiot käyttää jonkinlaista kuitukangasta, ei ole väliä ovatko ne tavallisia levyjä vai kattokipsiä. Tavallisen seinäkipsin lyhyet sivut täytyy myös viistää/nauhoittaa, aivan kuten kattokipsi. Jos käytetään seinäkipsiä, täytyy vuokrata levynostin ja käyttää lattiasuojaa jne.
Mielestäni sinulla ei ole oikeastaan paljon perusteita laittaa häntä paikalleen.
Se lukee jopa levyjen ohjeessa, jonka latasin jälkikäteen, ettei niitä pitäisi käyttää, jos haluaa kitata tasaiseksi. Selvästikin se on lopulta minun vikani, kun kuuntelin jotakuta sen sijaan, että olisin itse tarkistanut asian. Silti olen sitä mieltä, että pitäisi voida luottaa myyjään, joka antaa ohjeita ja neuvoja. Hän on ammattilainen ja valitsi tuotteen minulle ja sai minut ostamaan sen. Olen aloittelija, kuten myös sanoin.
Levynostin ja lattiasuojat ja kaikki käytin myös näiden levyjen kanssa, joten ei olisi ollut eroa.
En aio ”laittaa paikalleen”, mutta haluan kuulla, miten hän mielestään saisin sen tasaiseksi, minua kiinnostaa kuulla, mitä hän ehdottaa minun tekevän.
Onko se vain minä, joka mielestäni tällainen katto on tyylikäs? Ostin sellaisen, kun remontoin huonetta viime vuonna, mielestäni se antaa paljon enemmän elämää kuin vain kiiltävä tasainen katto. Mutta makuja on monia.
Kyllä, se on vain sinäT TypRätt sanoi:
Vihaan noita uria. Näyttää vanhanaikaiselta ja halvalta.
Seuranta siis!
Menin sinne tänä aamuna ja sanoin niin ystävällisesti kuin pystyin (olen aina kiltti, en mikään Karen!), että olen huolissani, että he ovat myyneet minulle väärää kipsiä. He totesivat hyvin nopeasti, että se piti paikkansa, soittivat kipsin valmistajalle joka kehotti välttämään tasoitusta, puhuivat paikan johtajan kanssa, pyysivät anteeksi, antoivat täyden hyvityksen katosta jonka olin asentanut ja sitten sain täysin uuden katon viistetyillä reunoilla kaikista päistä ilmaiseksi kompensaationa.
Ja se henkilö, joka oli suositellut väärin, tuli lopuksi henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi.
Olen hieman shokissa näin hyvästä käsittelystä!
He halusivat antaa minulle käsityöläisen, joka tulisi vaihtamaan levyt puolestani, mutta paikkakunnalla, jossa asumme, on varattava käsityöläinen 6-8 kuukautta etukäteen kun on kevät- ja kesäkausi.
Loppu hyvin kaikki hyvin, nyt minun täytyy vain asentaa kaikki uudelleen.
Kiitos kaikille ajatuksistanne ja ideoistanne!!
Menin sinne tänä aamuna ja sanoin niin ystävällisesti kuin pystyin (olen aina kiltti, en mikään Karen!), että olen huolissani, että he ovat myyneet minulle väärää kipsiä. He totesivat hyvin nopeasti, että se piti paikkansa, soittivat kipsin valmistajalle joka kehotti välttämään tasoitusta, puhuivat paikan johtajan kanssa, pyysivät anteeksi, antoivat täyden hyvityksen katosta jonka olin asentanut ja sitten sain täysin uuden katon viistetyillä reunoilla kaikista päistä ilmaiseksi kompensaationa.
Ja se henkilö, joka oli suositellut väärin, tuli lopuksi henkilökohtaisesti pyytämään anteeksi.
Olen hieman shokissa näin hyvästä käsittelystä!
He halusivat antaa minulle käsityöläisen, joka tulisi vaihtamaan levyt puolestani, mutta paikkakunnalla, jossa asumme, on varattava käsityöläinen 6-8 kuukautta etukäteen kun on kevät- ja kesäkausi.
Loppu hyvin kaikki hyvin, nyt minun täytyy vain asentaa kaikki uudelleen.
Kiitos kaikille ajatuksistanne ja ideoistanne!!
Totta kai näitä kipsilevyjä voi tasoittaa.E Emmazk sanoi:Hei! Aloitin sisäkaton asennuksen ensimmäistä kertaa ja asensin rimat, olin epävarma minkälaista kipsiä minun pitäisi käyttää, joten menin rautakauppaan kysymään neuvoa. Sanoin selvästi monta kertaa sille, joka auttoi minua, että haluan sileän katon, eli tasoittaa saumat. Hän näytti minulle levyn, jota kutsui "kattokipsiksi" ja jonka pitäisi olla helppo asentaa, kaikissa reunoissa oli hieman viisteitä, jotta levyjen väliin muodostuu pieni v. Sanoin, että olin kuullut, että pitäisi olla leveämpi ura, jotta voi tasoittaa sileän katon. Hän sanoi, ettei se ole ongelma, vain tasoittaa saumat ja olla iloinen tyyliin. Olen juuri asentanut koko katon suurella vaivalla ja aloin sitten etsiä tietoa siitä, minkälaista tasoitetta minun pitäisi valita. Huomasin silloin, että periaatteessa koko internet on sitä mieltä, ettei näitä saumoja voi tasoittaa. Että nämä levyt ovat tarkoitettu vain niille, jotka haluavat saumoja ruutuihin katossa. Epätoivoni on valtava. Onko se totta? Voiko kukaan sanoa mitään lohduttavaa tai kannustavaa? Ja onko mitään oikeuksia, kun ostokset on tehty myyjän nimenomaisten ohjeiden perusteella?!
Olisin ensin leikannut ne vähän enemmän sivuilta, eli luonut suuremmat viisteet niiden välille. Riittää mikä tahansa veitsi tähän, mutta mieluiten esimerkiksi mora-/matto-veitsi.
Sitten tasoite ja paperinauhat samalla tavalla kuin jos olisit ostanut norgips-tyyppistä tavallista kattokipsiä.
Muuten voi laittaa kipsilaasti saumoihin (ilman että tekee saumoja suuremmiksi) - sitten hioa kipsilaasti, tasoittaa päälle, hioa uudelleen - maalata.
E Emmazk sanoi:Hei!
Olin asettamassa sisäkattoa ensimmäistä kertaa ja kehystin harvalaudalla, olin epävarma minkälaista kipsilevyä minun pitäisi käyttää, joten menin rautakauppaan ja pyysin neuvoa. Sanoin nimenomaan useita kertoja hänelle, joka auttoi minua, että haluan tasaisen katon, eli tasoittaa saumat.
Hän näytti minulle levyä, jota hän kutsui "kattokipsiksi" ja joka olisi helppo asentaa, kaikilla reunoilla oli hieman viistetty niin, että levyjen väliin muodostui pieni v.
Sanoin, että olen kuullut, että pitäisi olla leveämpi ura, jotta saisi tasoitetun katon.
Hän sanoi, ettei ole mitään ongelmaa, se on vain tasoittaa saumakohdat ja olla tyytyväinen.
Olen juuri asentanut koko katon suuren tuskan jälkeen ja aloin sen jälkeen etsimään tietoa siitä, minkälaista tasoitetta minun pitäisi valita.
Olin silloin huomannut, että käytännössä koko internet on sitä mieltä, että näitä saumoja ei voi tasoittaa. Että nämä levyt ovat ainoastaan niille, jotka haluavat saumat ruudukkoon katossa.
Epätoivoni on valtava. Onko se totta? Onko joku, joka voisi sanoa jotain lohduttavaa tai innostavaa?
Ja onko minkäänlaista oikeutta, kun ostot tehdään myyjän nimenomaisten ohjeiden perusteella?!
Älä kuuntele enää mitä henkilö rautakaupassa sanoo.E Emmazk sanoi:Paikan päällä en tietenkään aseta ketään, mutta on täysin selvää pienen tutkimuksen jälkeen, että näitä levyjä ei pidä käyttää, jos haluaa tasaisen katon. Minulla ei ollut aikomusta asettaa kangasta, minkä kerroin myös hänelle. Pyysin häntä antamaan minulle levyt, joita käytetään, jos haluaa tasaisen katon, ja tämä on ilmeisesti yksi viimeisistä levyistä, jotka pitäisi valita siihen tarkoitukseen.
Se lukee jopa levyjen käyttöohjeessa, jonka olen ladannut jälkikäteen, ettei niitä pidä käyttää, jos haluaa tasoittaa tasaisesti. Tietysti se on minun syyni lopulta, kun kuuntelin jotakuta sen sijaan, että olisin tarkistanut asiaa itse. Katson kuitenkin edelleen, että pitäisi voida luottaa myyjään, joka antaa ohjausta ja neuvoja. Hän on ammattilainen ja valitsi tuotteen puolestani ja vakuutti minut ostamaan sen. Olen aloittelija, minkä myös sanoin.
Käytin levynnostoa ja lattiasuojaa ja kaikkea näille levyille, joten sillä ei olisi ollut merkitystä.
En tule "laittamaan paikalleen", mutta haluan kuulla, miten hän ajattelee, että saisin sen sileäksi, olen utelias kuinka hän luulee minun pitäisi menetellä..
Tasoita ja hio tasaiseksi ILMAN paperi- tai lasikuitunauhoja, sitten asetat microlitin ja maalaat.
Käytän AINA microlitia kipsikatoilla, jos on puurunko riippumatta siitä, minkä tyyppisen kipsilevyn kirvesmies on asentanut (jos sen on tarkoitus olla tasainen katto), jotta voin olla varma siitä, ettei se halkeile.
vain pakkeloida saumat ja olla iloinen tyyliin.
Olen juuri asentanut koko katon suuren tuskan vallassa ja rupesin sitten etsimään tietoa siitä, millaista pakkelia minun pitäisi valita.
Silloin tajuan, että melkein koko internet on sitä mieltä, että tällaisia saumoja ei voi pakkeloida. Että nämä levyt ovat vain niille, jotka haluavat saumat ruutukaavioon katossa.
Epätoivoni on valtava. Onko tämä totta? Onko ketään, joka voi sanoa jotain lohduttavaa tai nostaa mieltäni?
Ja onko henkilöllä minkäänlainen oikeus, kun on kyse ostoksista, jotka on tehty myyjän nimenomaisten ohjeiden perusteella?![/QUOTE]
Olen juuri asentanut koko katon suuren tuskan vallassa ja rupesin sitten etsimään tietoa siitä, millaista pakkelia minun pitäisi valita.
Silloin tajuan, että melkein koko internet on sitä mieltä, että tällaisia saumoja ei voi pakkeloida. Että nämä levyt ovat vain niille, jotka haluavat saumat ruutukaavioon katossa.
Epätoivoni on valtava. Onko tämä totta? Onko ketään, joka voi sanoa jotain lohduttavaa tai nostaa mieltäni?
Ja onko henkilöllä minkäänlainen oikeus, kun on kyse ostoksista, jotka on tehty myyjän nimenomaisten ohjeiden perusteella?![/QUOTE]
Voit tasoittaa kaikki saumat ardex a828:lla ja hioa ne tasaisiksi. Tämän jälkeen käytä sileää kuitukangasta ja maalaa kaikki 2-4 kertaa.E Emmazk sanoi: