Ostettuani talon on lähes kaikessa, mitä teen, suuria osia raskaita nostoja, joskus jopa mahdottomia nostoja.

Esimerkki:
- Big bag -säkkejä lehdillä, jotka pitää nostaa kärryyn ja sitten nostaa ja tyhjentää jätteenkäsittelylaitoksen konttiin
- Lava betonisäkeillä tai kiveystyksillä, joka on väärässä paikassa ja voidaan siirtää vain säkki tai kivi kerrallaan
- Big bag -säkkien ylijäämä, jotka ovat nyt tiellä
- Suuret kivet maassa, kun kaivaa kukkapenkkiä
- Helmipontti, jonka puutavaraliike on pakannut yhteen pakettiin, joka painaa 180 kg

Tällä hetkellä ainoat kikkani ovat käsineet ja kottikärryt, ehkä joskus vipuvarsi, mikä riittää melko lyhyeksi aikaa. Valitettavasti minulla ei ole tilaa traktorille tai pienkaivurille jne. Haaveilen mullistavista ratkaisuista - maasto-renkainen pumppukärry puutarhaan, käsikäyttöinen nosturi big bag -säkkeihin, maagiset nostovyöt tai jotain...

Mitkä ovat teidän parhaat niksinne?

Kivnosturi voi olla hyödyllinen kivien ja vastaavien käsittelyssä. Nelijalkainen siirrettävä nosturi, jota käytettiin ennen vanhaan, kun kiviä ja kantoja irrotettiin käsin.

Isot säkit ovat hankalia ilman traktoria. Niitä ei voi käsitellä käsin. Sellaista käsitellään irtotavarana, kun työskentelee käsin.
Jos vasaroit laudasta korotuskehikon, joka sopii peräkärryyn, voit kuljettaa risut ja lehdet irtotavarana ja lastata sekä purkaa ne käsin ilman ongelmia.

• Tykkään
kungfors
  • Laddar…
Matikkara (näyttää tunnetaan myös nimellä stubbrytare) vaikuttaa todella fiksulta! Täytyy tarkistaa, voiko sellaisen saada jostain tai ehkä rakentaa itse...

Tavaroiden lastaaminen peräkärrylle on vaikeaa, koska en omista omaa (ei ole hyvää paikkaa tontilla, johon sen voisi laittaa). Bensiksen vuokraaminen kadun alhaalta maksaa lisäksi 199:- neljäksi tunniksi. Joten minun on yleensä valmisteltava pois vietävät asiat säkkeihin...

Samaa mieltä Heimlagan kanssa suurista säkeistä. Nämä ovat täysin mahdottomia käsitellä käsin. Joskus minun täytyy lastata suuria säkkejä täynnä polttopuita peräkärrystä. Silloin asetan usein hihnan säkin ja puun tai muun kiinteän esineen väliin. Sitten ajan peräkärryn pois paikaltaan. Näissä säkeissä on myös alasilmukat, jotka ovat hyviä kiinnityspisteitä hihnalle. Muuten on vain purtava hammasta ja tyhjennettävä säkit käsin.

Ratkaisu ongelmiisi on olla koskaan hankkimatta niitä. Onhan se houkuttelevaa tilata kotiin lava pihakivillä, koska ei jaksa laskea, kuinka paljon tarvitsee; ehkä se on hieman edullisempaa ja se toimitetaan kuorma-autolla. Mutta sitten huomaat seisovasi siellä yhden kolmasosan lavasta, jota et tarvitse. Ja sitten joudut kantamaan sitä ympäri puutarhaa, kunnes vihdoin pääset eroon siitä. Parempi on ostaa niin paljon kuin ehdit asentaa kohtuullisen ajan sisällä ja ostaa lisää, kun sinulla on aikaa asentaa lisää.

Sama koskee puutarhajätettä - miksi viedä se pois ollenkaan? Järjestä hyvä karkea komposti tontillesi, jotta sinun ei tarvitse ajaa lehtiä pois, ja muutaman vuoden kuluttua sinun ei tarvitse myöskään tuoda säkkejä maa-aineksella kotiin.

Isompien kivien siirtämiseen on täydellistä porata reikiä ja kiinnittää niihin kiinnityspultti ja kiertää silmukkaruuvi kiinni. Sen jälkeen on helppo nostaa kivi improvisoidulla tunkilla, joka on tehty muutamasta parrusta ja vipunosturista. Tai kaivaa suurempi kuoppa viereen ja pyöritä kivi siihen, jolloin sinun ei tarvitse kuljettaa sitä poiskaan.

Hyvä juttu säkkien yms. kuljettamiseen on pirra (säkkiakärry ym. nimet). Paljon helpompi lastata kuin kottikärryyn.

Lastatun lavan siirtäminen lyhyempiä matkoja onnistuu myös varsin hyvin vetämällä niitä lautoja pitkin samalla vipunosturilla, jota käytetään kivien nostamiseen.

Jos nyt ehdottomasti haluat lastata asioita suurissa säkeissä, sinun tulee rakentaa tukeva pöytä, yhtä korkea kuin vuokrattava peräkärry, ja asettaa säkit siihen, kun lastaat niitä. Kuten lastauslaituri. Sitten voit vetää ne kärrylle vipunosturilla.

• Tykkään
  • Rakastan
tompaah7503 ja 1 muu
  • Laddar…
Tiilikärry on hyvä olla, jos saat sellaisen käsiisi.

On haarukkavaunu, pumppukärry ja nostopöytä autotallissa. Jokapäiväiseen käyttöön on ollut hyvä Bilteman moottorinostin. Jos aiot vetää peräkärryä nurmikolla, tukipyörän on kuljettava laudan päällä, muuten se uppoaa.

Tätä ratkaisua mietin itse, kun minun piti lastata / ajaa suuria kiviä peräkärryyn. ( yhdessä kiven nostosilmukan kanssa )

Videon ratkaisun pointti on, että "hyvin monilla" on peräkärry ja että nostokaari pitäisi olla melko yksinkertainen koota, plus Winch.

Lopulta halkaisin kivet kiiloilla käsiteltävään kokoon.

Viimeksi muokattu:
Oli kivikärryjä, jotka toimivat tuon periaatteen mukaan 50-60-luvulla.

Olen käyttänyt hydraulivaunua raskaiden kivien ja tukien nostamiseen ym.

Hydraulivaunu pellolla, mies työskentelee maastomönkijän kanssa, taustalla pelto ja metsä.

Hydraulikärry nostaa kaksi suurta tukkia metsän reunalla.

Tokslut Tokslut sanoi:
Olen käyttänyt hydraulivaunua raskaisiin kivien ja tukien nostamiseen jne.

[kuva]

[kuva]
Tuo näyttää todella mahtavalta. Mietin, voisiko sellaisen vuokrata...

Ei aavistustakaan, hankin omani hyvänä varusteena kunnes kyllästyin siihen, että se vain oli tiellä koskemattomana 18 kuukautta. Kiinaversio maksaa noin 70-80.000 ja ruotsalaisen huippuversion osti kaveri ja maksoi 200.000 kr+m.

Avestavagnen (ms48) on ehdottomasti paljon mukavampi kuin vanha kiinalainen kärryni...

Avestavagnen ms48 metsässä, kuljettaa puita maaseudulla. Traktorimallinen laite nostaa tukkeja perävaunuun hiekkatiellä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.