10 118 lukukertaa ·
12 vastausta
10k lukukertaa
12 vastausta
Rappausjulkisivu ... ?
Olen juuri ollut ja kirjoittanut allekirjoituksemme talon ostosopimukseen. Sitten tuli tietysti kysymys, rapattu vai puupaneeli. Rapattu näyttää tyylikkäämmältä ja on huoltovapaa pitkän aikaa, mutta on hieman herkkä, jos rappaukset tehdään solumuovin päälle.
Hinnat, jotka olemme saaneet, ovat myös tarkistettu ulkopuolisilla muurareilla
1000:-/kvm eikä silloin vähennetä ikkunoita.
Fasaadipinta-alamme on noin 280 kvm 212 kvm:n taloon. Kuulostaa paljolta, kun rapattua maksaa 280.000. Fasaadista voimme vähentää 50.000:- lisäysten jälkeen peltitöistä, joita tarvitaan, jos rapataan (ikkunat).
Asumme Sthlm, mutta näyttää olevan mahdotonta päästä alle 1000:-/kvm .. 230.000:- lisää saadaksesi rapatun julkisivun on meille liikaa, mutta toki haluaisimme sen, mutta ei niin kalliilla hinnalla.
Hinnat, jotka olemme saaneet, ovat myös tarkistettu ulkopuolisilla muurareilla
1000:-/kvm eikä silloin vähennetä ikkunoita.
Fasaadipinta-alamme on noin 280 kvm 212 kvm:n taloon. Kuulostaa paljolta, kun rapattua maksaa 280.000. Fasaadista voimme vähentää 50.000:- lisäysten jälkeen peltitöistä, joita tarvitaan, jos rapataan (ikkunat).
Asumme Sthlm, mutta näyttää olevan mahdotonta päästä alle 1000:-/kvm .. 230.000:- lisää saadaksesi rapatun julkisivun on meille liikaa, mutta toki haluaisimme sen, mutta ei niin kalliilla hinnalla.
Hei,
Norralaiselle kuulostaa vähän oudolta, että mielestäsi rappaus näyttää paremmalta, okei että se voi vaatia vähemmän huoltoa.
Täällä pohjoisessa me verhoilemme kaikki 50-luvun rapatut hirsitalot kauniilla pystyssä olevalla puupaneelilla, ja päälle laitetaan falu punainen.
Talo saa elämää jälleen, Halleluja!!!
Millaisen talon olette ostaneet, onhan olemassa niin monia tyylikkäitä variaatioita puujulkisivuista.
Ystävällisin terveisin
JohanM
Norralaiselle kuulostaa vähän oudolta, että mielestäsi rappaus näyttää paremmalta, okei että se voi vaatia vähemmän huoltoa.
Täällä pohjoisessa me verhoilemme kaikki 50-luvun rapatut hirsitalot kauniilla pystyssä olevalla puupaneelilla, ja päälle laitetaan falu punainen.
Talo saa elämää jälleen, Halleluja!!!
Millaisen talon olette ostaneet, onhan olemassa niin monia tyylikkäitä variaatioita puujulkisivuista.
Ystävällisin terveisin
JohanM
Jo, se onkin kuten sanottu makuasia. Mutta kun kyseessä on maalaus, niin puujulkisivussa on vähän enemmän työtä, 7:n vuoden välein maalaaminen ei ehkä ole houkuttelevaa.
Lockläckt panel (list varianten) on muuten se, joka on käytössä.
Se on Trivselhus, kooltaan 212 kvm.
Lockläckt panel (list varianten) on muuten se, joka on käytössä.
Se on Trivselhus, kooltaan 212 kvm.
Hauskaa maalaamisessa on nähdä tulos jälkeenpäin!
No, ei sitä aina jaksa riemuita maalatessa, ja on outoa kuinka nopeasti 7 vuotta onkaan kulunut.
Mutta jos lasket näin:
Kuten ymmärsin, niin rapattu julkisivu maksaisi sinulle 200000kr enemmän.
Kuinka monta kertaa sinun tarvitsee maalata talo uudelleen, kuinka monta tuntia siihen menee, vähennä maalin kustannukset ja jaa 200000kr:lla.
Arvaan, että sinulla on todella hyvä tuntipalkka, jota ei tarvitse verottaa.
Muista tämä maalatessasi, ehkä voitkin ostaa matkan johonkin lämpimämpään maahan (Meillä on nyt -22 Skellefteåssa) joka maalausvuosi, tuntipalkallasi.
Ystävällisin terveisin
JohanM
No, ei sitä aina jaksa riemuita maalatessa, ja on outoa kuinka nopeasti 7 vuotta onkaan kulunut.
Mutta jos lasket näin:
Kuten ymmärsin, niin rapattu julkisivu maksaisi sinulle 200000kr enemmän.
Kuinka monta kertaa sinun tarvitsee maalata talo uudelleen, kuinka monta tuntia siihen menee, vähennä maalin kustannukset ja jaa 200000kr:lla.
Arvaan, että sinulla on todella hyvä tuntipalkka, jota ei tarvitse verottaa.
Muista tämä maalatessasi, ehkä voitkin ostaa matkan johonkin lämpimämpään maahan (Meillä on nyt -22 Skellefteåssa) joka maalausvuosi, tuntipalkallasi.
Ystävällisin terveisin
JohanM
Maalaus joka 7. vuosi? Mietin, kestävätkö uudet ympäristöystävälliset ulkomaalit niin kauan siinä ympäristössä, jota ne ovat niin ystävällisiä kohtaan! Silloin on oikeastaan parempi käyttää pohjoismaista järjestelmää falunpunaisella - se ei muodosta paksua maalikerrosta ja on edullinen valmistaa. Itse asuin alkydiöljymaalatussa talossa ja lopulta väsyin siihen, että piti joka kesä maalata, koska aina oli jotain korjattavaa.
Varokaa erilaisia "muovisia" lisäaineita maalissa, kun maalaatte rappausta! Ne heikentävät kosteuden kulkeutumista ulos, mikä pitäisi mieluiten olla esteetöntä! Hyviä neuvoja koskien rappausmaalia luin tanskalaisilta sivuilta - he tietävät, mistä puhuvat. Itse pidän maalatusta ulkoseinästä sekä kauniina että käytännöllisenä (muutin asumaan rapattuun tiilitaloon).
gaia
Varokaa erilaisia "muovisia" lisäaineita maalissa, kun maalaatte rappausta! Ne heikentävät kosteuden kulkeutumista ulos, mikä pitäisi mieluiten olla esteetöntä! Hyviä neuvoja koskien rappausmaalia luin tanskalaisilta sivuilta - he tietävät, mistä puhuvat. Itse pidän maalatusta ulkoseinästä sekä kauniina että käytännöllisenä (muutin asumaan rapattuun tiilitaloon).
gaia
1000 kr/m² on täysin ok hinta. Että ikkunoita ei lasketa pois johtuu siitä, että se vie hieman aikaa karmeineen/peittoineen jne., vaikka rappauslaastia ei sinne menekään.
Se on erittäin alhainen materiaalikustannus julkisivun rappauksessa... suurin osa on työtä.
Se on erittäin alhainen materiaalikustannus julkisivun rappauksessa... suurin osa on työtä.
Katoksissamme talossamme olemme tilanneet toimittajalta MASTERFACADE.
Se on levy, johon voidaan suoraan laittaa rappaus tai maalata rappausmaalilla.
Se on betoniseosta, raskas ja kova kuin betoni.
Aiomme rapata tai maalata itse kesällä ;D
Voit nähdä miltä ne näyttävät kotisivullamme.
Se on levy, johon voidaan suoraan laittaa rappaus tai maalata rappausmaalilla.
Se on betoniseosta, raskas ja kova kuin betoni.
Aiomme rapata tai maalata itse kesällä ;D
Voit nähdä miltä ne näyttävät kotisivullamme.
Klikkaa tästä vastataksesi