Olen purkanut ei-kantavan tiiliseinän asunnossa, jossa kerrokset erottaa betoni. Katossa on noin 1 cm paksu kerros rappausta (joka on maalattu valkoiseksi) betonin päällä. Siinä kohdassa, jossa seinä oli, on nyt 1 cm syvä upotus katossa. Betoni näkyy siis kokonaan, missä seinä oli. Olen maalannut pinnalle kerroksen HEY’DI KZ primeriä sekä ohuen ensimmäisen kerroksen HEY’DI EXPRESSiä hieman primeriä sekoitettuna. Koska tämän hiominen tasaiseksi pinnaksi on erittäin raskasta, mietin, onko ok tasoittaa viimeinen kerros? Vai onko riski, että tämä voi pudota, jos taloon tulee tärinää (esim. jos tietyöt tehdään ulkona)?

Ystävällisin terveisin,
Rickard

No, ei sen pitäisi pudota alas. Mutta se riippuu vähän siitä, kuinka paksua se on edelleen tasoittaa/kittaa. Jos on yli millimetri jäljellä, niin tasoittaisin ensin uudelleen. Mutta muuten jatkakaa kitillä. Nyt näyttäisi siltä, että käyttämäsi tuote on sementtipohjaista kittiä. Minulla on mieltymys kipsitasoitteeseen tämän tyyppisissä töissä. Paljon pehmeämpää ja muokattavampaa. Joten siihen olisin varmaankin käyttänyt tasoitteena ennen kittiä.

• Tykkään
Rickard Axelsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.