2 808 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Rappaus puukuitulevylle, verkolla vai ilman?
Hei!
Olen asentanut uusia puuvillalevyjä, jotka pitäisi rapata noin 10 mm kellarissa.
Ajattelen jättää verkon asentamisen väliin. Onko joku rappaillut puuvillalle ilman verkkoa?
Kun olen rappaillut lecaa, en ole koskaan käyttänyt verkkoa ja se pysyy erittäin hyvin, mielestäni sen pitäisi tarttua hyvin myös puuvillalevyihin! Mitä mieltä olette? Onko kokemuksia?
Olen asentanut uusia puuvillalevyjä, jotka pitäisi rapata noin 10 mm kellarissa.
Ajattelen jättää verkon asentamisen väliin. Onko joku rappaillut puuvillalle ilman verkkoa?
Kun olen rappaillut lecaa, en ole koskaan käyttänyt verkkoa ja se pysyy erittäin hyvin, mielestäni sen pitäisi tarttua hyvin myös puuvillalevyihin! Mitä mieltä olette? Onko kokemuksia?
Olen puhdistanut tavallisella kalkkilaastilla sisätiloissa ilman verkkoa, se on toiminut hyvin. Kuitenkin hydraulisen kalkkilaastin kanssa se on toiminut huonommin. Hiuksenhienoja halkeamia, jotka seuraavat puulastulevyjen saumoja.
Oletan, että sementtilaasti käyttäytyy enemmän kuin hydraulinen kalkkilaasti. Suurempi mahdollisuus välttää halkeamia verkolla.
Oletan, että sementtilaasti käyttäytyy enemmän kuin hydraulinen kalkkilaasti. Suurempi mahdollisuus välttää halkeamia verkolla.
Ok kiitos vastauksesta! Mitä sinulla oli levyjen takana? Minulla on lecasten. Levyjen ei pitäisi mielestäni liikkua.hscn sanoi:
Olen laittanut tavallista kalkkilaastia sisätiloissa ilman verkkoa, ja se on toiminut hyvin. Sen sijaan hydraulisella kalkkilaastilla on mennyt huonommin. Hiuksenhienoja halkeamia, jotka seuraavat puuvillalevyjen välisiä rajoja.
Oletan, että sementtilaasti käyttäytyy enemmän kuin hydraulinen kalkkilaasti. Verkolla on suurempi mahdollisuus välttää halkeamat.
Sama juttu täällä. Kalkkilaasti ulkoseinässä lankkupohjalla ja ehkä rapattu joskus 50-luvulla. Halkeamat kulkevat levyjen saumojen mukaan. Sen sijaan kellarissa, missä on betonionteloita ja sisäpuolella, ei ole mitään merkkiä halkeilusta.hscn sanoi:
Ok. Kuulostaa siltä, että voisi uskaltaa kokeilla ilman verkkoa. Onhan se vähän hankalaa saada verkko olemaan kunnolla kaikissa paikoissa. Haluaa mielellään tulla esiin jossain. Olisi mukavaa, jos sen voisi välttää.C cpalm sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi