Hei! Minulla on meneillään sisäseinän korjaus, jossa on ollut kosteusvaurio. Olen poistanut kaiken lahonneen ja korvannut sen uusilla kehyksillä. Aion peittää seinän reiän raakapuulla (eli se, mitä näette kuvan oikeassa reunassa). Mutta sitten kysymys kuuluu, kuinka saan sen yhdistymään muuhun sisäseinään tyylikkäästi - eli se, mitä näette vasemmalla. Tällä hetkellä se on rapattu.

Mitä mieltä olette? Tähän mennessä vaihtoehdot ovat asentaa kipsilevy ja sitten yrittää rapata niin, että siirtymä rappauksen ja kipsin välillä on siisti, tai yrittää rapata kaikki ilman kipsiä. Kysymys on, mitä siinä tapauksessa käytetään raudoitteena? Kuten näette, tämä on vanha talo, jossa on käytetty kaislaa ja rautalankaa, mutta ajattelin, että ehkä nykyään on jotain fiksumpaa?

Vanha rapattu seinä vasemmalla ja puurunko oikealla, jossa on käytetty kaislaa ja rautalankaa. Tausta kertoo käsittelyvaihtoehdoista vanhassa talossa.
 
Pala rappausverkkoa, joka kiinnitetään hakasilla puuhun ja sitten vedetään hieman ulos niin, että siihen muodostuu rako, jolloin rappaus menee hieman verkon sisäpuolelle ja kiinnittyy hyvin. Mutta todennäköisesti uusi ja vanha rappaus halkeavat erilleen, ja tätä ei voi poistaa, vaan se saattaa palata tasaisin väliajoin. Jos rappauksesta tulee epätasainen, käytetään pakkelia.
 
  • Tykkään
johan8107
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.