2 364 lukukertaa ·
10 vastausta
2k lukukertaa
10 vastausta
Rapattu sisäseinä, rappaus muuttuu pulveriksi.
Putsattu sisäseinä kellarissa Byggmax rappauslaastilla C. Nyt muutamien viikkojen jälkeen olen huomannut, että tietyissä kohdissa rappauksesta on tullut vain ohut kova ulkokuori, kun taas rappauksen sisäpuoli, lähimpänä seinää, on muuttunut kuivaksi soraksi. Liitän kuvan tästä. Onko jollakin tietoa, mistä tämä voi johtua? Liian kuiva seinä tai voiko johtua siitä, että olen käyttänyt liikaa vettä seinää hiottaessa? Jos halutaan, voin kirjoittaa, miten olen edennyt rappaamisen kanssa. Kiitos etukäteen,
Moderator
· Stockholm
· 57 846 viestiä
Tässä olen amatööri, mutta kastelitko alustan kunnolla? Ilmiö voi esiintyä muun muassa, jos alusta imee itseensä kaiken veden laastista ennen kuin se ehtii kovettua. Sama syy, miksi käytetään aluketta ennen kaakelointia jne. Ja silloin käy tyypillisesti juuri niin, että kerrokset, jotka ovat lähimpänä alustaa, eivät koskaan kovetu.
Laasti sekoitettiin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan tombolan avulla, 10 minuuttia sekoitettiin huolellisesti mitatulla määrällä kylmää vettä käyttöohjeiden mukaisesti.
Aika, jolloin käytin laastia, oli alle tunnin ja se koostuu yhdestä 6 mm paksuisesta laastikerroksesta.
Seinä kostutettiin kalkkiharjalla ja vedellä ennen, sudittiin vettä niin että seinästä tuli tumma mutta ei "lammikko".
@hempularen, hyvin mahdollista että se on syy.
Aika, jolloin käytin laastia, oli alle tunnin ja se koostuu yhdestä 6 mm paksuisesta laastikerroksesta.
Seinä kostutettiin kalkkiharjalla ja vedellä ennen, sudittiin vettä niin että seinästä tuli tumma mutta ei "lammikko".
@hempularen, hyvin mahdollista että se on syy.
Minusta näyttää siltä, että rappaus on kuivunut pikemminkin kuin kovettunut. Imukykyinen alusta, jota ei ole kasteltu riittävästi, mahdollisesti yhdessä pinnan voimakkaan kuivumisen kanssa.
Teoria voidaan joskus vahvistaa ottamalla hieman siitä rappauksesta, joka ei onnistunut kuten piti, jauhamalla se uudelleen hienoksi ja sekoittamalla se sitten uudelleen. Jos se silloin jatkaa kovettumistaan, se on merkki siitä, että se on kuivunut pikemmin kuin kovettunut täysin. Tietenkin toinen sekoituskerta ei ole "täysin käynnissä", mutta reaktio on erilainen kuin täysin kovettuneella rappauksella, koska silloin saa vain "märkää soraa/hiekkaa" sellaisessa yrityksessä.
Teoria voidaan joskus vahvistaa ottamalla hieman siitä rappauksesta, joka ei onnistunut kuten piti, jauhamalla se uudelleen hienoksi ja sekoittamalla se sitten uudelleen. Jos se silloin jatkaa kovettumistaan, se on merkki siitä, että se on kuivunut pikemmin kuin kovettunut täysin. Tietenkin toinen sekoituskerta ei ole "täysin käynnissä", mutta reaktio on erilainen kuin täysin kovettuneella rappauksella, koska silloin saa vain "märkää soraa/hiekkaa" sellaisessa yrityksessä.
@mrstack, kuulostaa tosi hyvältä idealta!
Luulen, että on kaksi mahdollista syytä, Joko olen käyttänyt liikaa vettä seinän huovutuksessa ja sen takia vahingossa pessyt pois kaiken muun paitsi hiekan tai sitten seinä on imenyt kaiken veden.
Testi, jota ehdotat, pitäisi näyttää, mikä näistä kahdesta on virhe.
Kiitos!
Luulen, että on kaksi mahdollista syytä, Joko olen käyttänyt liikaa vettä seinän huovutuksessa ja sen takia vahingossa pessyt pois kaiken muun paitsi hiekan tai sitten seinä on imenyt kaiken veden.
Testi, jota ehdotat, pitäisi näyttää, mikä näistä kahdesta on virhe.
Kiitos!
P
PappasHammare
Jäsen
· Skåne län
· 2 431 viestiä
PappasHammare
Jäsen
- Skåne län
- 2 431 viestiä
Se ei ole tarkka mitta, joka on siellä. Se on enemmänkin ohjearvo.S Snoris sanoi:
Täytyy "tuntea", jos sitä pitää lisätä tai vähentää.
Liian paljon vettä, niin saat rappauksen joka "roikkuu" seinästä eivätkä ole välttämättä varma, että näet sen ennen kuin rappaus putoaa.
Viimeksi muokattu:
Mistä materiaalista rappausalusta koostuu?
Minulla on itselläni uskomattoman imukykyiset tiiliseinät, jotka täytyy kastella päivää ennen työn aloittamista, muuten rappaus irtoaa.
Minulla on itselläni uskomattoman imukykyiset tiiliseinät, jotka täytyy kastella päivää ennen työn aloittamista, muuten rappaus irtoaa.
Klikkaa tästä vastataksesi