Olen googlannut vähän ja lukenut mitä olen löytänyt. Portaan muoto on hieman erikoinen, joten siitä tulee pari kummallista kulmaa
Näyttääkö itse rakenne oikealta? Minulla on 60 cm välimatka keskeltä keskelle, onko se liian tiheä portaille? Olen laskenut askelmien olevan 260 mm syviä ja portaiden korkeus 145+22 (terassilauta on 22 mm).
Aion asettaa sen ulkotilaan laattojen päälle.
Olen liittänyt piirustusten kuvat. Mitä mieltä olette? Mielestäni se vaikuttaa kuluttavan äärimmäisen paljon puutavaraa!
Mielestäni muoto on tarpeettoman monimutkainen. Ehdotan, että yksinkertaistat sen hieman. Katso hahmotelmaa. Askelmitat ovat hyvät.
[kuva]
Kiitos! Joo, sitä voin ehdottaa. Ei hullumpi. Sitten luulen, että rakennan ylimmän alustan pilarien kanssa ja kantavat palkit seinille, ja sitten kaarevat kappaleet portaisiin. Tuli himmeästi paljon puuta, 5 ”rungolla”