Hei!

Olen googlannut vähän ja lukenut mitä olen löytänyt. Portaan muoto on hieman erikoinen, joten siitä tulee pari kummallista kulmaa :)

Näyttääkö itse rakenne oikealta? Minulla on 60 cm välimatka keskeltä keskelle, onko se liian tiheä portaille? Olen laskenut askelmien olevan 260 mm syviä ja portaiden korkeus 145+22 (terassilauta on 22 mm).

Aion asettaa sen ulkotilaan laattojen päälle.

Olen liittänyt piirustusten kuvat. Mitä mieltä olette? Mielestäni se vaikuttaa kuluttavan äärimmäisen paljon puutavaraa!

• 3D-suunnitelma portaikosta, jossa on erityiset mittasuhteet ja välit: leveys 600 mm, askelta 145 mm. Portaikko kiinnitetään laatoitettuun terassiin.
  • Epäsäännöllisen muotoisen portaikon rakennepiirros, jossa näkyy askelmien mitat, terassilaatat taustalla.
  • 3D-piirros ulkoportaita betonilaatalle. Portaiden muoto on epätavallinen, ja ne johtavat kahteen oveen. Piirros liittyy keskusteluun portaan suunnittelusta.
  • Epätavallisen muotoisen portaan rakennuspiirustus, joka näyttää tukipalkit ja rakenteen.
  • Ulkotilan portaan ylhäältä katsottu piirros, jossa on useita askelmia. Askelmien muoto on epäsäännöllinen ja ne sijaitsevat laatoitetulla alueella.
Viimeksi muokattu:
Mielestäni muoto on tarpeettoman monimutkainen. Ehdotan, että yksinkertaistat sitä hieman. Katso skiss. Stegmitat ovat hyviä.
Pyramidityylinen porraskuva, joka esittää monitasoista muotoa. Sitä ehdotetaan yksinkertaistettavaksi.

J justusandersson sanoi:
Mielestäni muoto on tarpeettoman monimutkainen. Ehdotan, että yksinkertaistat sen hieman. Katso hahmotelmaa. Askelmitat ovat hyvät.
[kuva]
Kiitos! Joo, sitä voin ehdottaa. Ei hullumpi. Sitten luulen, että rakennan ylimmän alustan pilarien kanssa ja kantavat palkit seinille, ja sitten kaarevat kappaleet portaisiin. Tuli himmeästi paljon puuta, 5 ”rungolla”

Luulen, että se on erinomainen idea.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.