1 169 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Rakentaa väliseinä asuntoon. Makuuhuoneeseen. Kipsilevykatto ja parkettilattia.
On vähän pohdittavaa.
Ajattelin liimata kiskon kattoon ja yrittää löytää kattopalkkeja, joihin ruuvata. Sitä ei luultavasti tarvita molly plugi? löydän palkit ja kiinnitän muutamia kipsiankkureita. Lattialla pitäisi riittää, että ruuvaa kiinni parkettiin.
Ajattelin käyttää 45 mm:n metallikiskoja ja sitten puupalkkeja. Olin ajatellut laittaa OSB:n ja sitten kipsilevyn. Mutta koko asuntomme on yksinkertaisella kipsilevyllä 45 cc, joten ehkä vain käyttäisin yksinkertaista kipsilevyä. OSB on hyvä, jos on kylpyhuone ja haluaa jäykistää, mutta sillä ei taida olla niin suurta merkitystä pienessä makuuhuoneessa?
Ajattelin liimata kiskon kattoon ja yrittää löytää kattopalkkeja, joihin ruuvata. Sitä ei luultavasti tarvita molly plugi? löydän palkit ja kiinnitän muutamia kipsiankkureita. Lattialla pitäisi riittää, että ruuvaa kiinni parkettiin.
Ajattelin käyttää 45 mm:n metallikiskoja ja sitten puupalkkeja. Olin ajatellut laittaa OSB:n ja sitten kipsilevyn. Mutta koko asuntomme on yksinkertaisella kipsilevyllä 45 cc, joten ehkä vain käyttäisin yksinkertaista kipsilevyä. OSB on hyvä, jos on kylpyhuone ja haluaa jäykistää, mutta sillä ei taida olla niin suurta merkitystä pienessä makuuhuoneessa?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 863 viestiä
OSB-levy on hyvä olla, jos aiot kiinnittää raskaita esineitä seinille, muuten sen voi jättää väliin.
En tiedä, miksi sinun pitäisi liimata rima kattoon? Kuulostaa vähän liioitellulta. Jos löydät sieltä koolaukset, kiinnitä se kunnollisilla puuruuveilla (ei kipsiannkureilla) niihin. Sinun ei ehkä tarvitse kutitella yläkerran naapurin takamusta ruuveilla, mutta 50-70 mm pituus niille taitaa kuitenkin olla tarpeen.
Parketti on hieno ruuvattavaksi, olen tehnyt niin, mutta silloin täytyy olla varma, että rakenne on pysyvä, koska se tietenkin vahingoittaa parkettia, ja siitä ruotsalaiset yleensä hermostuvat.
En tiedä, miksi sinun pitäisi liimata rima kattoon? Kuulostaa vähän liioitellulta. Jos löydät sieltä koolaukset, kiinnitä se kunnollisilla puuruuveilla (ei kipsiannkureilla) niihin. Sinun ei ehkä tarvitse kutitella yläkerran naapurin takamusta ruuveilla, mutta 50-70 mm pituus niille taitaa kuitenkin olla tarpeen.
Parketti on hieno ruuvattavaksi, olen tehnyt niin, mutta silloin täytyy olla varma, että rakenne on pysyvä, koska se tietenkin vahingoittaa parkettia, ja siitä ruotsalaiset yleensä hermostuvat.
Moderator
· Stockholm
· 57 857 viestiä
Hieman aiheen vierestä. Mutta ajattele ventilaatiota.
On melko yleistä, että tämän tyyppiset muutostyöt aiheuttavat huomautuksia seuraavassa OVK:ssa (ventilaatio-tarkastus). Silloin saatat joutua purkamaan seinän.
On melko yleistä, että tämän tyyppiset muutostyöt aiheuttavat huomautuksia seuraavassa OVK:ssa (ventilaatio-tarkastus). Silloin saatat joutua purkamaan seinän.
Erittäin hyvä vinkki. Hallitus on jo hyväksynyt sen ja naapuri on tehnyt samoin.H hempularen sanoi:
Tapanani on aina liimata asennusalusta ja näin tehdään myös rakennustyömailla. Silloin kamat pysyvät paikoillaan! Ajattelen kuten sinä, että OSB ei ole ehkä niin tärkeä. Uusia omakotitaloja varmasti rakennetaan yksinkertaisella kipsillä. Olen jopa nähnyt sen kylpyhuoneessa 😎ricebridge sanoi:
OSB on hyvä olla, jos aikoo ruuvata raskaita asioita seiniin, muuten sen voi jättää pois.
En tiedä miksi sinun pitäisi liimata koolaus katon rajaan? Kuulostaa hieman liioitellulta. Jos löydät sieltä koolaukset, ruuvaa se kunnolla kiinni puuruuvilla (ei kipsiankkurilla) niihin. Ei ehkä tarvitse kutitella yläkerran naapuria perseestä ruuveilla, mutta noin 50-70mm pituus niille sopinee.
Parketti on hyvä ruuvata, sen olen tehnyt, mutta silloin pitää olla varma, että rakennelma on pysyvä, koska silloinhan parketti tuhoutuu, ja siitä ruotsalaiset yleensä hermostuvat.
Ei ole kai väärin vetää muutama naulatulppa parketin läpi, jos se jostain syystä poistetaan kymmenen vuoden päästä.
Klikkaa tästä vastataksesi