Aion vaihtaa autotallin oven ja samalla olen purkanut koko vanhan seinän, koska kosteus oli tunkeutunut sisään ja vaurioittanut koolauksia joissakin paikoissa. Tämä seinä rakennettiin vuonna 1960, kun talo rakennettiin, ja se näytti olevan lähinnä sekoitus erilaisia puulankkuja. Joten ajattelin tehdä sen nyt oikein. Mutta miten seinä rakennetaan alusta alkaen?

Pitäisikö minun olla alareunaan vaakasuora koolaus, joka on perustuspahvin päällä, ja sitten asettaa pystysuorat koolaukset sen päälle? Vai pitäisikö minun porata raudoitustanko alas laattaan ja ruuvata pystysuorat koolaukset siihen ja sijoittaa päätuet niiden väliin?

Ajattelin käyttää kaksinkertaisia 45x95 mm koolauksia, jotka liimaan/ruuvaan kiinni toisiinsa, tämä tuskin on liian heikkoa? Seinässä ei ole kantavia osia, vaan siellä on vaakasuora 270x45, jonka katto lepää. Ajattelin kiinnittää 45x95 kantavaan koolaukseen katossa ja sitten lattiaan joko vaakasuoraan koolaukseen tai raudoitustangolla, kuten sanottu.

Mutta otan erittäin mielelläni vastaan vinkkejä ja neuvoja siitä, mitä minun tulisi ottaa huomioon ja miten minun pitäisi toimia.

Liitän 2 kuvaa autotallista. Siellä seinä on melkein kokonaan purettu, ja punaisella merkitty osa on nyt poistettu. Yläreunassa on, kuten sanottu, vain 270x45 mm koolaus, joka tukee kattoa. Tämä sijaitsee samalla tasolla, johon seinä tulee sijoittumaan.

Jos tarvitsette lisää tietoa, kertokaa mitä, niin täydennän tarvittaessa.

Garagenäkymä, jossa vanha seinä osittain purettu. Pystysuuntaiset punaiset viivat osoittavat poistettua osaa. Tikkaat ja työkalut sisällä. Autotalli, jossa on purettu seinä; näkyvissä on auto ajotiellä, kasa lautoja ja työkalut.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.