10 250 lukukertaa ·
4 vastausta
10k lukukertaa
4 vastausta
rakentaa ulko-ovi umpeen
Aion rakentaa taas taloni ulko-oven. Kuinka paksu eristys minun tarvitsee, ja missä järjestyksessä kaiken pitäisi olla, esim. pitäisikö minulla olla muovia kosteutta vastaan? Mitä minun pitäisi olla ulkopuolelta? Puupaneeli, tuulensuoja jne?
Terveisin, Anders
Terveisin, Anders
(Ulkoa) Puupaneeli->(rima)->Tuulensuoja->Koolaukset/eristys)->Muovi->Kipsi/lastulevy->Tapetti->Taulu
Jos eristettä on yli 150 mm, muovin voi asettaa 45 mm sisäpinnasta. Näin välttyy naulaamasta muovin läpi aina, kun hyllyä asennetaan. Mutta se voi riippua vähän siitä, missä muovi sijaitsee ympärillä, ehkä?
Jos eristettä on yli 150 mm, muovin voi asettaa 45 mm sisäpinnasta. Näin välttyy naulaamasta muovin läpi aina, kun hyllyä asennetaan. Mutta se voi riippua vähän siitä, missä muovi sijaitsee ympärillä, ehkä?
Sitten se riippuu siitä, miten talo on muuten rakennettu, onko se uusi/vanha talo, onko muualla rakenteessa muovia? Kuinka paljon eristystä sinulla on, riippuu tietenkin siitä, kuinka paksu seinä on, et voi olla enemmän eristystä kuin siihen mahtuu
eikä ole hyvä, että seinä on vain puoliksi täynnä eristystä 
Klikkaa tästä vastataksesi