Minulla on kaksikerroksinen talo vuodelta 1918, jossa on pystypuusta tehty runko. Talo on remontoitu 90-luvulla lisälämmöneristyksellä, ryömintätilan umpeenvalamisella, uudella katolla jne.

Meillä on nyt tarkoitus laajentaa eteistä ja olen alkanut purkaa paneelia. Työn aikana olen huomannut vaurioita sokkelissa sekä yhdessä pystypilarissa seinässä. Mikään uudempi puutavara (90-luvulta) ei ole vahingoittunut. En löydä mitään toukkia tai muuta. Näyttää siltä, että vain ulommat 1-3 cm ovat vaurioituneet, sisäpuolinen puu on terve. Foorumit ja Google-haut viittaavat ehkä siniseksi, mutta kuka tietää?!

Kysymys on nyt mitä minun pitäisi tehdä. Anticimex voi tulla vasta kuukauden päästä eikä rakentaminen etene. Näyttää siltä, että rakenne ei ole vaarassa.

Voinko poistaa vaurioituneet osat ja rakentaa sisään?
Tarvitsenko hoitoa?
Muita ajatuksia ja ideoita?

En halua myöskään rakentaa tätä ja sitten repiä kaikki uudestaan muutaman vuoden päästä 🤯

• Vanha puurakenne, jossa havaittavissa tuhohyönteisten aiheuttamia vaurioita; puussa näkyy reikiä ja haurastumista pinnassa.
  • Vanhan puutalon puuseinä 1918 vuodelta, jossa puu on vaurioitunutta pinnalta. Eristys näkyy reunassa, ja puun pinnalla on purua.
  • Vanhan puutalon seinärakenne, jossa havaittavissa puun lahoamista ja mahdollinen hyönteisvaurio eristyksen takana, osa puusta murentunut.
  • Vanhan puutalon ulkoseinä purettu osittain, esillä eristys ja tukirakenteet; uusi valkoinen ovi näkyy keskellä, punainen ulkovuori reunattu.
  • Punainen kaksikerroksinen puurakennus, valkoinen ovi ja ikkunat. Ympärillä vihreä nurmikko ja metsä taustalla.
D drerkle sanoi:
Kysymys on nyt, mitä minun pitäisi tehdä. Anticimex voisi tulla vasta kuukauden päästä ja en pääse eteenpäin rakennustöissä. Kuten nyt näyttää, rakenne ei vaikutu.

Voinko koputtaa pois vahingoittuneen ja rakentaa sen sisään?
Tarvitseeko minun käsitellä tätä?
Muita ajatuksia ja ideoita?
Ei kovin paljon vastauksia täällä...mitä Anticimex sanoi?

S StyvBoard sanoi:
Ei kovin paljon vastauksia täällä...mitä mieltä oli Anticimex?
Pystyin korjaamaan sen, se oli erittäin vanha vahinko, jonka olivat aiheuttaneet tuholaishyönteiset, jotka tarvitsevat kosteutta. Nyt se on ollut kuiva jo yli 30 vuotta. Joten menetin vain noin viikon.

• Tykkään
Luc Reiner
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.