Miksi kiinnittää parkettiin? Jos seinä on vakaa (tästä johtuu ehdotus osb-levystä) ja kiinnitetty kahteen seinään sekä kattoon, se ei liiku millimetriäkään. Vuokrataloissa rakennetaan usein lisäseiniä teräskiskoilla, joissa on polyeteenitausta lattiaa ja kattoa vasten, jotta ne voidaan poistaa myöhemmin.

Hei taas! Ei, olisin mieluummin tehnyt kuten sinä kirjoitit AHolst, mutta minun täytyy pidentää kulmaa säleikköstä (seinä 2) noin 95 cm ulospäin, josta uusi poikkiseinä (seinä 1) jatkuu vastakkaiselle puolelle. Tämä saa minut hieman huolestuneeksi seinän vakaudesta, jos en kiinnitä sitä ainakin hieman lattiaan.

Nyt minulle tuli mieleen jotain muuta, missä voitte ehkä auttaa minua; se tulee olemaan yksinkertaista kipsiä 2,5 metrin pituuksina, jotka ruuvataan kiinni säleikköön sillä puolella, joka on kohti portaita. Säleikön muodostavat rimat/tolpat kohtaavat kellarin portaikon seinän tasaisesti pinta vasten pintaa, mikä tarkoittaa, että jos ruuvaan kipsin tolpissa kiinni, se tulee roikkumaan ilmassa kipsiruuvien varassa. Pitäisikö minun laittaa tyylikäs alakerroksen poikkilista, jonka päällä nämä kipsilevyt lepäävät jalkapäässä, vai onko OK, että ne ikään kuin roikkuvat ilmassa ruuvien varassa?

Kysymys voi olla typerä, mutta annan mielelläni tulla viisaammaksi oikaisun kautta. Niissä harvoissa tapauksissa, joissa olen tähän mennessä tehnyt sisäseiniä, minulla on aina ollut tilanteita, joissa ruuvattu kipsi seisoo lattialla tai lepää jollain tavalla kynnyksellä. En ole tähän mennessä asentanut kipsilevyjä, jotka päätyisivät ilmaan ilman mitään, mikä tukisi niitä alapuolelta.

Jos katsotte oikeassa kulmassa kuvaa nro 3, saatatte ehkä ymmärtää ajatuskulkuani.

Suuret kiitokset etukäteen/ Jörgen

Viimeksi muokattu:
Viime kerralla kun käytin tuollaista teippiä, se taisi olla ÖB:stä tai biltemasta....katso myös, että laitat pystyt kulmapalat hieman jännitykseen....

• Tykkään
kinshasa
  • Laddar…
On ihan ok antaa niiden "roikkua ilmassa", kokemukseni mukaan kipsilevyt voivat roikkua yhdellä ruuvilla, joten jos asennat normin mukaan 20 cm välein ruuvit, ne eivät putoa. Itse minulla on 272-275 cm huoneissa kattoon, joissa olen asentanut 270 cm kipsiä vähän raolla ilman ongelmia, (14 cm jalkalistan ja 12 cm kattolistan avulla voi peittää paljon rakoa :-) )

• Tykkään
kinshasa
  • Laddar…
Kiitos teille molemmille - minulla on nyt melko selkeä kuva :-)

@ Enk; spännillä - tarkoitetaan, että pystyssä olevat reglarit ovat niin pitkiä, että ne täytyy lyödä paikoilleen välillä syllin ja katon vähän väkivalloin, vai mitä?

kinshasa sanoi:
Kiitos teille molemmille - minulla on kuva melko selkeä mielessäni nyt :-)

@ Enk; spänn - sillä tarkoitatko, että pystyseinäkkeet ovat niin pitkiä, että ne pitää lyödä paikoilleen kyltin ja katon väliin vähän väkivaltaisesti, vai mitä?
Aivan oikein...1-2mm ehkä...kiertele sitten ruuvia siinä seinäkkeessä, joka on katossa tai lattialla.....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.