Aion rakentaa vaatekomeron sisäseinät.

Ajattelin käyttää OSB-levyjä voidakseni helposti kiinnittää koukkuja, lamppuja ym. ilman kipsitulppia. Ulkopuolelle tulee 6mm kipsilevyä. Aion asentaa runkot kokonaan välein 450 mm.
Pitäisikö kipsilevyt asentaa siirrettyinä OSB-levyihin nähden, eli limittäin?

Riittävätkö 45*45 kootut rungot? Kuinka suuri ero on 45*70:llä?

Olen lukenut, että OSB- ja kipsilevyjen pitäisi olla asennettuna 5-10 mm katosta ja lattiasta. Pitääkö tämä paikkansa? Ja miksi?

Ola78
Kyllä, saumojen tulisi olla siirrettyjä ja sinun tulisi käyttää 45*70 koolinkia, 45*45 on liian heikko ja ne voivat olla huteroita. Se, että asennat 5-10 mm lattiasta ja katosta johtuu siitä, että puulevyille ja lattialle tarvitaan tilaa liikkua ilman kosteuden mukaan.

Ola78
Voit mennä jonkin gyproc- tai eristevalmistajan sivuille, heillä on yleensä hyviä kuvauksia siitä, miten sisäseiniä rakennetaan.

Kipsilevyä ei tarvitse asentaa limittäin

25 mm

jäätäväksi kattoa ja lattiaa vasten sekä liikettä että mahdollista tulevaa remonttia varten.

Seinä, jota rakennetaan, kohtaa toisen seinän. Pitäisikö minun jättää rako kipsilevyn ja toisen seinän väliin sielläkin, aivan kuten lattian ja katon kohdalla?

Mitä minun pitäisi käyttää peittämään tuo rako? Latex?

Olisin jättänyt pienen raon OSB:n kohdalle, mutta kiinnitin kipsilevyn suoraan kiinni.

Ystävällisin terveisin

/PC

Jos haluat säästää tilaa, voit käyttää 45x70 palkkeja kääntämällä ne 90 astetta. Tämä antaa myös enemmän tilaa ruuvijonoille. Se on myös vakaa ja hyvä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.