1 378 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Rakentaa räystäät verannan yhteyteen
Hei.
Rakennan parhaillaan terassihuonetta ja mietin, mitä minun pitäisi tehdä räystäiden ja ulkoseinän tuuletuksen suhteen. Olemme myös korottaneet kattoa niin, että se liittyy jonkin verran ylemmäs.
Terassihuone on eristetty niin lattiasta, katosta kuin seinistäkin kevät/syksy-laseilla. Se tulee olemaan satunnaisesti lämmitettynä jotkut viikonloput.
Mårten
Rakennan parhaillaan terassihuonetta ja mietin, mitä minun pitäisi tehdä räystäiden ja ulkoseinän tuuletuksen suhteen. Olemme myös korottaneet kattoa niin, että se liittyy jonkin verran ylemmäs.
Terassihuone on eristetty niin lattiasta, katosta kuin seinistäkin kevät/syksy-laseilla. Se tulee olemaan satunnaisesti lämmitettynä jotkut viikonloput.
- Pitäisikö minun antaa ulkoilman tulla sivuilta sisään tuuletusta varten. Sisäkatto rakennetaan pitkin vihreää linjaa helmipaneelilla. Ulkoilma tulee siinä tapauksessa sieltä, missä sininen linja kulkee. (Kuva 1).
- Pitääkö huoneen seinän ilma "tuulettua" ylöspäin, vai voinko tiivistää kaikki nämä reiät ylhäällä, missä paneelit ovat olleet. Seinään tulee myöhemmin vaaka-asennettu paneeli (Kuva 2).
- Voinko tukkia seinän ja naulalistan välisen tilan ulkopuolelta? Ajattelen estääkseni kylmän ilman ja tuholaisten pääsyn sisään. Niskalaudat ovat kyllä myös kiinnitetty päälle, joten vedosta ei ehkä ole huolta. (Kuva 3).
Mårten
Asenna homestop alapuolelle.M MartenSvensson sanoi:Hei.
Olen rakentamassa lasitettua terassia ja minulla on muutamia pohdintoja siitä, mitä tehdä räystäslipan, ulkoseinän ja ilmanvaihdon kanssa. Olemme myös nostaneet kattoa siten, että se liittyy hieman korkeammalle.
Lasitettu terassi on eristetty sekä lattiasta, katosta että seinistä, ja siinä on kevät/syksy lasi. Se on satunnaisesti lämmitetty joinakin viikonloppuina.
Terveisin,
- Pitäisikö ulkoilman päästä sisään sivuilta tuuletuksen parantamiseksi? Sisäkate rakennetaan vihreää linjaa pitkin helmipontilla. Ulkoilma kulkee sinisen linjan kohdalla. (Kuva 1).
- Täytyykö seinästä tulevan ilman päästä tuulettumaan ylöspäin, vai voinko sulkea kaikki reiät tilaan, jossa oli peitelauta? Tähän seinään tulee vaakasuuntainen paneeli. (Kuva 2)
- Voinko tiivistää seinän ja naulariman välin ulkopuolelta? Ajattelen kylmän ilman ja tuholaisten estämistä tulemasta sisään. Nurkkalaudat ovat sinänsä jo paikallaan, joten veto ei ehkä ole ongelma. (Kuva 3)
Mårten
Ulkoseinä kuistilla ei tule saamaan mitään sadekosteusrasitusta ja ei siksi käytännössä tarvitse tuuletusta. Sinun ei pitäisi tiivistää sitä kokonaan, arvaan, että muutaman millimetrin ilman kierrättäminen sisätiloissa pitäisi olla enemmän kuin tarpeeksi. Kuisti tuottaa kosteutta ja lämpöä ihmisistä. Jos päästät ilmaa ylös ullakolle, joka kondensoituu, saat luultavasti kosteusongelmia siellä. Tiivistäminen ja katon tuulettaminen yllä mainitulla homeen estäjällä vaikuttaa järkevältä.
Klikkaa tästä vastataksesi