9 793 lukukertaa ·
36 vastausta
10k lukukertaa
36 vastausta
Rakentaa pergola, joka kiinnitetään talon julkisivuun?
Nyt olen purkanut kaikki laudat, miten voin varmasti tietää, että koolaukset ja kantavat palkit ovat riittävän hyvässä kunnossa. Terassi on rakennettu vuonna 1998 ja laudat ovat alkuperäisiä, joten ne olivat todella kuluneet.
Minusta kantavat palkit näyttävät olevan kunnossa.
Ajattelin yrittää laittaa yhden pergolan pylväistä kantavan palkin keskelle.
Ajattelin yrittää laittaa yhden pergolan pylväistä kantavan palkin keskelle.
Mielestäni se näyttää hyvältä. Olisin laittanut kivilevyn kantavan palkin alle siihen kohtaan, mihin asetat tolpan, ei ehkä siksi, että se on tarpeen, mutta se on helppo tehdä varmuuden vuoksi.
Edit: Luin uudestaan ja huomasin, että tarkoitit todennäköisesti pitkää kantavaa palkkia, silloin ei tarvita mitään kivilevyä.
Edit: Luin uudestaan ja huomasin, että tarkoitit todennäköisesti pitkää kantavaa palkkia, silloin ei tarvita mitään kivilevyä.
Siinä on tietty kosteutta päällä, mutta se ei tunnu millään tavalla pehmeältä. Pitäisikö suihkuttaa jotain ainetta, jotta saataisiin pois levät ennen kuin asetetaan uusi terassilauta?J jehr sanoi:
Niin juuri, jos kiinnitän pitkän kantopalkin ranskalaisilla ruuveilla ja jollain palkkikengällä, niin sen pitäisi pysyä hyvin!
Olen vähän sitä mieltä, että sijoitan yhden tai kaksi tolppaa noin 1,5m ulos, ei 90 asteen kulmassa, se tuntuisi paljon avoimemmalta tällä tavalla!Marcus0321 sanoi:
Okei, ajattelin ehkä laittaa jotain tällaista olemassa olevien palkkien päälle suojatakseni niitä lisää kosteudelta tulevaisuudessa.F fribygg sanoi:
https://www.terrassbrador.se/shop/protectus-tejp-till-30237p.html
Täysin asiaankuulumaton kysymys, mutta: Millä ohjelmalla olet piirtänyt tämän?J joasag sanoi:Minulla on suunnitelma rakentaa pergola osalle terassia, kun terassilauta vaihdetaan nyt keväällä.
Ajatus on, että se näyttäisi suunnilleen tältä:
[kuva][kuva]
Ajattelin kiinnittää yhden sivun julkisivuun tai ulkopuolelle katon lappeen yliviennin. Onko jotain erityistä, johon minun pitäisi kiinnittää huomiota, kun teen tämän?
Tässä on huono kuva, joka näyttää lappeen katon ja tilan, johon pergola kiinnitetään.
[kuva]
Mietin myös, voinko jättää väliin tolpan, joka tulee keskelle terassia, käyttämällä pidempää ylärimaa. Mutta ehkä tämä vain tekee siitä monimutkaisempaa ja vaatii isompaa puutavaran dimensiota?
[kuva]
Kaikki koolaukset näyttävät olevan vain vinonaulattuja kantavaan palkkiin. Pitäisikö minun samalla kertaa laittaa haarukkaankkureita tai kiinnittää jonkinlainen vakaa rakenteellinen ruuvi ruostumaton teräksestä? Terassi on ollut vakaa aiemmin, mutta vaikuttaa melko heikolta nyt kun mitään terassilautoja ei ole koolauksilla.J joasag sanoi:Olen nyt purkanut kaikki terassilaudat, miten voin olla varma siitä, että koolaukset ja kantavat palkit ovat riittävän hyvässä kunnossa. Terassi on rakennettu vuonna 1998 ja laudat ovat alkuperäiset, joten ne olivat todella kuluneet.
Ajattelin yrittää sijoittaa yhden pergolan pylvästä keskimmäisen kantavan palkin viereen.
Se muuttuu vähemmän vakaaksi, kun poistat trallen, mutta palaa vakaaksi uuden trallen kanssa.J joasag sanoi:
Säännöt pysyvät nykyisillä nauloilla. Uusia ei tarvita.