2 698 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Rakentaa oma mekaaninen tuuletus platonmatolle kellariin, onko joku tehnyt ja voi antaa vinkkejä?
Olen asentanut kipsilevyt seinille kellarissa metallikiskoihin ja aion nyt asentaa Platon-maton Click-golvin kanssa. Kellarissa ei ole kosteutta jälkeenpäin kun teimme salaojituksen pari vuotta sitten, mutta mietin josko minun pitäisi asentaa mekaaninen ilmanvaihto lattiaan kun olen kuitenkin tekemässä työtä saadakseni sekä henkseleitä että vyön.
Mutta kun tarkistan valmiita ratkaisuja Platon-matolle, ne maksavat 10 000 kruunua tai enemmän ilmanvaihdolle, eikä sellaisia summia ole tarkoitus käyttää tähän.
Onko mahdollisesti joku rakentanut oman version mekaanisesta ilmanvaihdosta lattiaan ja ehkä myös seiniin, ja voisi jakaa vinkkejä hyvästä, hiljaisesta ja hyvästä imusta antavasta puhaltimesta, sekä minkä kokoisia putkia tarvitsen. Ajattelin asettaa putket yhteen huoneen kulmaan, jossa minulla on jo viemäriputkia, jotka minun täytyy rakentaa ja haluaisin sen olevan mahdollisimman huomaamaton.
Mutta kun tarkistan valmiita ratkaisuja Platon-matolle, ne maksavat 10 000 kruunua tai enemmän ilmanvaihdolle, eikä sellaisia summia ole tarkoitus käyttää tähän.
Onko mahdollisesti joku rakentanut oman version mekaanisesta ilmanvaihdosta lattiaan ja ehkä myös seiniin, ja voisi jakaa vinkkejä hyvästä, hiljaisesta ja hyvästä imusta antavasta puhaltimesta, sekä minkä kokoisia putkia tarvitsen. Ajattelin asettaa putket yhteen huoneen kulmaan, jossa minulla on jo viemäriputkia, jotka minun täytyy rakentaa ja haluaisin sen olevan mahdollisimman huomaamaton.
Tein uuden salaojituksen talooni ja asensin Platon-levyt ulkopuolelle. Kerros 20 cm maalevyjä ja vesitiiviyden vuoksi kerros styroksia ja maatekstiili päällimmäiseksi. Kellarissa halusin 25 neliömetrin kokoisen elokuvateatterin ja musiikkihuoneen. Toiseen huoneeseen halusin suuren n. 30 neliömetrin mallijunaratahuoneen. Luodakseni viihtyisyyttä, asensin metallikiskot, OBS-levyt ja kipsilevyt. Valitettavasti kävi ilmi, että kosteutta nousi pohjalaatan läpi, mikä aiheutti hieman oudon kostean kipsin hajun, joten purin kaiken. Kiinnitin puukiskot seinän yläosaan ja ripustin kokolattiamaton seinälle ja lattialle. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Tyttöystäväni olivat myös iloisia, että pääsivät eroon suurista mustista hämähäkeistä, jotka piileskelivät seinän ja kipsilevyjen välissä. Kun kosteutta ei ole, ei ole myöskään hämähäkkejä kellarissa.
Onko kokolattiamatto parempi kuin kipsilevy?N nallepu sanoi:Tein taloni viemäröinnin uudelleen ja asensin Platon-levyt ulkopuolelle. Kerros 20 cm maalevyjä ja vedenpitävyyden takaamiseksi kerros styroksia ja maasuojakangasta uloimpaan kerrokseen.
Kellariin halusin 25 neliömetrin elokuvateatteri- ja musiikkihuoneen. Toiseen huoneeseen halusin suuren pienoisrautatiehuoneen, kooltaan noin 30 neliömetriä.
Mukavuuden lisäämiseksi asensin metallikiskot, OBS-levyt ja kipsilevyt. Valitettavasti huomattiin, että kosteus nousi pohjapohjan läpi, joten kipsilevyistä tuli kostean hajua, joten revin kaiken pois. Kiinnitin puukiskot seinän yläosaan ja ripustin kokolattiamaton seinälle ja lattialle. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Tyttökaverini olivat myös iloisia, kun pääsivät eroon kaikista suurista mustista hämähäkeistä, jotka piileskelivät seinän ja kipsilevyjen välissä. Jos kosteutta ei ole, kellarissa ei ole hämähäkkejä.
Klikkaa tästä vastataksesi