R rsa sanoi:
Rakennan taloa kevytbetonista (Ytong) ja olen valinnut laittaa gesims katonrajalle (portaikon muotoinen koristelu). Kaksi alinta ovat kevytbetonia ja muurattuja. Ylin minun on rakennettava jostakin puumateriaalista. Tämä siksi, että tiettyihin kohtiin tulee olla ilmarako ja että voin kiinnittää räystäskourun siihen. Ajatuksena on, että kaikki kolme ovat hienohiertopintaisia, kun työ on valmis (valkoiseksi maalattuina).

Harkitsen, mikä materiaali minun pitäisi käyttää. Laudat ja rimoitukset vai olisiko parempi käyttää levyjä (OSB, vaneri, jne.)? Eikö ole riski, että laudat vääntyvät ajan kanssa ja tulevat rakoja ja "rumaa"? Jos valitsee levyt, kestävätkö ne kosteutta vuosien mittaan?

Miten te olisitte tehneet?

Liitän kuvan.
[kuva]
Saitko hienot nurkat ja yksityiskohdat ikkunoiden ympärille sitten tehtyä? :D

A Annaonym sanoi:
Olemme sahaneet "gesims" superkova styroksi ja kiinnittäneet ulko keraaminen laasti. Sitten verkotetaan ja rapataan julkisivun kanssa.
Se ja lopputulos näyttää tosi hyvältä! Olen miettinyt tehdä samalla tavalla autotalliin ja minulla on toinen ketju juuri siitä: https://www.byggahus.se/forum/threads/eps-xps-frigolit-pa-limtraebalk-och-puts.420686/#post-4273282

Tarvitaanko kovaa styroksia XPS vai riittääkö EPS?

Laitoitteko mitään kulmalistoja gesimsiin "ulkokulmiin" ennen rappaamista vai pelkkää verkkoa?

Kuinka "sahasitte" styroksin, jollakin sahalla vai lämmöllä?

Viimeksi muokattu:
G GustafWesterholm sanoi:
Saitko hienoja solmuja ja yksityiskohtia ikkunoiden ympärille sitten? :D
Ei yksityiskohtia talon kulmissa tai ikkunoiden ympärillä kuten alun perin oli tarkoitus. Hyvin todennäköisesti jätämme ne pois. Näyttää hyvältä ilman :-)

G GustafWesterholm sanoi:
Mielenkiintoista! Tätä en tiennyt sellueristyksestä. Onko olemassa ketju, jossa voisi lukea lisää tästä?
Voit lukea monista paikoista. Etsi vähän verkosta, niin löydät lisää tietoa. On kuitenkin tärkeää tehdä koko rakenne oikein, ulkokatosta sisäkattoon asti. https://sjomarkens.se/tejpskolan-bygg-utan-luftspalt/

• Tykkään
GustafWesterholm
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.