Ajattelin nikkaroida hyllylevyjä olemassa oleviin vaatekaappeihin. Vaatekaappi on rakennettu noin vuonna 1966. Mitat eivät sovi laatikkojärjestelmiin. Leveys noin 51,5 ja syvyys 47 cm. Miten rakennan siistit puuhyllylevyt? Onko helpointa ruuvata kapeat listat sivuille ja laittaa niiden päälle hylly?

• Vanha kaksiosainen vaatekaappi, vuodelta 1966, jota suunnitellaan varustettavaksi puisilla hyllyillä. Kaapin mitat: leveys n. 51,5 cm, syvyys 47 cm.
Olen rakentanut hyllyt 18 mm MDF-levystä, jonka olen maalannut valkoiseksi, yksinkertaista ja vakaata.

Listat ovat yksi vaihtoehto, mutta vielä helpompaa on porata reikiä tavallisille hyllynkannattimille, katso kuva. Metallinen hyllynkannatin, jota käytetään hyllylevyjen tukemiseen.

Näitä voi yleensä ostaa erikseen "vaihdot ja palautukset" -osastolta IKEA:sta lähes ilmaiseksi, ja lisäksi välttää vaivannäön kiinnittää listoja ohueseen vaatekaapin runkoon.

Edit: Tietysti voi ostaa valmiita hyllylevyjä ja sahata ne myös, jos ei halua käyttää MDF:ää, mutta niitä on yleensä vaikea löytää syvyyksiä, joita ei tarvitse lyhentää. Puiset hyllylevyt ovat yleensä sauvaliimattuja, mikä tarkoittaa, että kun ne sahataan pituussuunnassa, sauvat voivat irrota, jos on huonoa tuuria. Tavalliset melamiinipinnoitetut valkoiset hyllylevyt lohkeavat helposti sahattaessa, mutta riskiä voi vähentää laittamalla teipin, esim. pakasteteipin, josta sahataan läpi.

Onnea!

Viimeksi muokattu:
Ikean hyllykannattimet eivät oikein vakuuta minua....luulen että TS:n vaatekaappi on rakennettu 2 kerroksesta ohutta kovalevyä sivuissa ja ovissa....

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Kuten Enk Projektet kirjoittaa, niin kaappisi on rakennettu tällä tavalla, mutta edessä ja takana on puinen kehys, kokeile ruuvia näissä paikoissa ennen kuin menet ostamaan materiaalia. Jos se ei toimi, niin sinun täytyy rakentaa jotain, kuten tikapuut kummallekin puolelle, joiden päälle voit sitten asettaa hyllytasot.

Aseta kaksi elfaskiskiinni jokaiseen vaatekaapin takaosaan (tai muun merkin, jolla on sama toiminto).
Asenna hyllynkannattimet haluamallesi korkeudelle.
Osta ensimmäinen sopiva levy, itse olisin valinnut melamiinipinnoitetun levyn jostakin rakennustavaratalosta tai ikeasta sitä varten.
Sahaa sopivaksi, aseta paikalleen, kiinnitä sopivan pituisilla ruuveilla niin, että levy pysyy paikallaan.

• Tykkään
LehnaS ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.