Hei.

Tyttäreni haluaa leikkimökin, ja minä olen nörtti.
Joten aion rakentaa hobittikolon ensi kesäksi.

Ajattelin pyöreitä, kutsutaanko niitä kaivoputkiksi?, ehkä 3m halkaisijaltaan, betonikupolit katoksi. Sitten kasata "vähän maata" niiden päälle.

Onko niitä valmiina? Tiedän, että suoraputkia on valmiina, mutta entä kupolit? Mitä ne maksavat? Mistä niitä ostetaan? (Asun Malmön ulkopuolella) Voiko ovea ja ikkunoita leikata auki kulmahiomakoneella?

Vaihtoehtona on valaa ne itse. Etuna on ulkonäkö, kun jättää valumuotin (puusta) sisään. Haittapuolena on tylsä työ. Täytyykö tällainen rakenne raudoittaa? Kuinka paksuksi se pitäisi valaa?

/ Fredrik

• Tykkään
tommib ja 2 muuta
  • Laddar…
Hieman hullua, mutta ehkä toimii. :screwy:
Kolmikammio kaivo betonista!:)
Betoniset trekammioratkaisut, joiden halkaisija pohjassa on yli 2 metriä, seisovat maassa, valmiina käytettäväksi rakentamiseen tai muokkaukseen.

Nämä ovat hieman yli 2 m halkaisijaltaan pohjassa ja ehkä hieman pieni, mutta periaatteessa valmiita käytettäväksi. Vain oviaukkojen leikkaus ja väliseinien poistaminen, mahdollisesti ympäröity laudoilla tai maalattu. Ajattelin, että otat yhteyttä valmistajaan ja ostat yhden, joka on epäonnistunut tai vahingoittunut valmistuksessa. Kuvan kaivot ovat peräisin http://betonggjuteriet.se Markarydista.

Ota yhteyttä Starka betongiin Södra sandbyn ulkopuolella. He ovat aina avuliaita ja auttavat sinua varmasti.

Mutta hobittiolot pitäisi kai olla makaavia sylintereitä pikemminkin kuin seisovia? Sellainen kolmiosainen kaivo, joka asetetaan maahan, voisi olla aika hyvä!

Vanha lanka, mutta miten tämä eteni, tuliko mitään hobbithålia?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.