2 425 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Rakentaa edullinen työpenkki pituudeltaan 3,5m?
Ajattelin rakentaa penkin puutyöpajassa.
Etsin edullisinta materiaalia, mutta penkin on oltava vakaa. Ei mitään huteria. Siinä menee raja.
Mitä puulajia minun pitäisi käyttää?
Se kiinnitetään seinään sisäpuolelta ja ulkopuolella seisoo jaloilla.
75 cm syvä
3,5 m pitkä
90 cm korkea
Mitä likimääräisiä kustannuksia voin odottaa?
Minulla on työkalut mutta ei materiaaleja.
Etsin edullisinta materiaalia, mutta penkin on oltava vakaa. Ei mitään huteria. Siinä menee raja.
Mitä puulajia minun pitäisi käyttää?
Se kiinnitetään seinään sisäpuolelta ja ulkopuolella seisoo jaloilla.
75 cm syvä
3,5 m pitkä
90 cm korkea
Mitä likimääräisiä kustannuksia voin odottaa?
Minulla on työkalut mutta ei materiaaleja.
45 45 tai 45 70 ruoteet riittävät pitkälle. Sitten joku vapaaehtoinen penkin levy sen päälle. Kourallinen puuruuvia hieman pidempää lajia. Tyyppi tyyppi 80 pitkä.
Yksinkertaisin mahdollinen alusta 2x3 ei tule maksamaan paljon, joku tonnin verran, mutta sitten on kysymys millaisen levyn haluat siihen. 75 syvyys tekee sen, että ei oikein toimi vain pituusleikata vaneria, joten riippuen siitä haluatko paksun levyn vai ei, tulee valitsemastasi materiaalista pari-kolme levyä.
Helpoin on varmaan piirtää hahmotelma ja katsoa mitä materiaalia tarvitset. Sen jälkeen on vain tarkistettava listahinnat lähimmässä kaupasta.
Autoin syksyllä poikaani ja hänen kaveriaan rakentamaan penkin ja hyllyt heidän autotallissaan, mutta teimme sen 60 cm syväksi ja käytimme OSB+masoniittia. Se oli 360 cm pitkä ja siinä oli kaksi hyllyä päällä, jotka olivat 40 cm syviä. Muistaakseni se maksoi noin 2000 kr rungot 45x70 mm, hiukan 22x95 mm raakalautaa hyllytukiksi, OSB+levy ja sitten pari laatikkoa ruuveja.
Helpoin on varmaan piirtää hahmotelma ja katsoa mitä materiaalia tarvitset. Sen jälkeen on vain tarkistettava listahinnat lähimmässä kaupasta.
Autoin syksyllä poikaani ja hänen kaveriaan rakentamaan penkin ja hyllyt heidän autotallissaan, mutta teimme sen 60 cm syväksi ja käytimme OSB+masoniittia. Se oli 360 cm pitkä ja siinä oli kaksi hyllyä päällä, jotka olivat 40 cm syviä. Muistaakseni se maksoi noin 2000 kr rungot 45x70 mm, hiukan 22x95 mm raakalautaa hyllytukiksi, OSB+levy ja sitten pari laatikkoa ruuveja.
Jäsen
· Blekinge
· 12 235 viestiä
Poika rakensi työpöydän 2x3-puista. Jotta siitä tulisi vakaa, on tärkeää saada kunnolliset ruuvikiinnitykset kulmiin sekä diagonaaliset tukipuut. Tukirakenne rakennettiin 3x2-puista, ja sen päällä on paksu vanerilevy.
Peitän yleensä pinnan valkoisella maitolaatikolla, jonka kiinnitän nitojalla. Vaihdan uuden ja raikkaan pinnan noin kaksi kertaa vuodessa.
Maitolakana toimii myös väliaikaisena muistilehtiönä.
Pöytä on pyörillä.
Peitän yleensä pinnan valkoisella maitolaatikolla, jonka kiinnitän nitojalla. Vaihdan uuden ja raikkaan pinnan noin kaksi kertaa vuodessa.
Maitolakana toimii myös väliaikaisena muistilehtiönä.
Pöytä on pyörillä.
Klikkaa tästä vastataksesi