Meillä on sopimus KAIKKIEN TOIMITUKSEEN KUULUVIEN KOMPONENTTIEN ASENNUKSESTA eli talo, joka pitäisi koota ja rakentaa valmiiksi. Kaikki mainitaan siellä, kuten auton purkaminen ja nosturi pystyttämiseen, seinät, ikkunat, katto jne. Mutta koska ei mainita, että talon rakentamiseen tarvitaan rakennustelineitä, meidän täytyy maksaa 20 000 lisämaksua telineistä ja niiden asennuksesta! Eikö se olekin kummallista? Itse olen sitä mieltä, että kun sitoudutaan työhön, pitäisi olla työkalut sen suorittamiseen, vai olenko väärässä? VALAISE MINUA, ole kiltti!

Ei ole PAKKO käyttää rakennustelineitä talon rakentamiseen. Se on mukavampaa ja menee nopeammin, totta kai, mutta sen voi silti hoitaa. Mutta sen voi hoitaa tikkailla.
Joten jos kirvesmiehet mukavuutensa ja turvallisuutensa vuoksi päättävät käyttää telineitä sen sijaan, se on heidän ongelmansa, ei sinun.

Tätä sinun ei pidä maksaa!

Jos kyseessä on firma, he eivät saa seistä telineillä ja työskennellä (paitsi sähkömiehet ja målar stegar) ilman stegar on tarkoitettu ylös ja alas menemiseen.

työskentely yli 2 m korkeudessa edellyttää telineen, luulen niin, joten sinun täytyy olla teline tai jokin muu ratkaisu, kuten henkilönostin

Jos he tiesivät, että heidän täytyy olla ställningar, mutta unohtivat laskea ne mukaan, on se tässäkin tapauksessa heidän ongelmansa. Se ei ole mitään, mistä sinun tarvitsee huolehtia, saati maksaa.

Hei

Olen täysin samaa mieltä andersmc: kanssa. On tuskin yllätys urakoitsijalle, että hän tarvitsee telineitä työnsä suorittamiseen. Jos olette kirjanneet sopimuksen ABS05:sta, niin seuraava pätee (Luulen, että kuluttajapalvelulaki sanoo samaa)

6. Sopimustöiden laajuus, hinta tai hinnoitteluperusteet, maksuaika ja sopimustöiden valmistumisaika määritellään sopimusasiakirjoissa. Tarvittavat materiaalit sisältyvät sopimustöihin, ellei muuta voida katsoa sovituksi.

51 § Pienrakennusurakassa pätee se, mitä kuluttaja väittää sovitun
1. työn laajuudesta
2. hinnasta tai hinnoitteluperusteista
3. maksuaika
4. työn valmistumisaika, ellei muuta ilmene kirjallisesta sopimuksesta tai muista olosuhteista.

Jos muuta ei ole sanottu, on kohtuullista olettaa, että telineiden ja muiden työn päättämiseen tarvittavien materiaalien vuokrahinta sisältyy.

Toinen asia, joka vaikuttaa hieman oudolta: 20000 kuulostaa erittäin paljolta. Ovatko he ostaneet rakennustelineet vai vuokranneet ne? Jos se on yritys, joka yleensä pystyttää taloja, heillä täytyy varmasti olla omat rakennustelineensä. He tuskin voivat vuokrata niitä jokaiseen rakennusprojektiin, jonka he aikovat toteuttaa.

Kiitos tiedoista, nyt tuntuu siltä, että minulla on hieman enemmän pohjaa vastustaa tätä. Ostimme NF:n ja yhtäkkiä rakennusurakoitsija vaihtui toiseen yritykseen. Sitten myyjä sanoo meille, että se voi tulla kalliimmaksi, koska nyt vaaditaan sertifioitua henkilöstöä kokoamaan rakennustelineet. Hyväksyttävää, se on ihan ok! Sitten uusi kirvesmies sanoo meille, että hänellä on vain puolet rakentamiseen tarvittavista telineistä, mutta nämä telineet saamme lainaksi ilmaiseksi! Loput telineet hän joutuu vuokraamaan, ja meidän pitäisi maksaa 16 000 telineiden vuokrauksesta kahdeksi kuukaudeksi, plus 5500 alvittomana telineiden asentamisesta. (Hän asentaa.) Otan asian esille myyjän kanssa ja kysyn, eikö telineet yleensä sisälly NF-taloihin, ja hän vakuuttaa minulle, että ne yleensä sisältyvät ja hän ei ymmärrä mitään asiasta! Joten olen vain pyytänyt häntä ratkaisemaan tämän nyt! En aio maksaa näistä "työkaluista". Meillä on ABS05.

Kaksi kuukautta! Se muuttuu kummallisemmaksi ja kummallisemmaksi. Kuvauksesi perusteella se kuulosti siltä kuin olisit ostanut moduulitalon. Ei siihen tarvita telineitä kahdeksi kuukaudeksi. Ei edes, jos se olisi puhtaasti tehdasrakennettu talo, sen pystyttäminen ja katon laittaminen ei kestä niin kauan. Tämä vaikuttaa yhä enemmän siltä, että tämä on niiden juttu. Sillä onhan se mukavat rahat, ottaa 20000 ekstraa vain noin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.