14 939 lukukertaa ·
60 vastausta
15k lukukertaa
60 vastausta
Rakennusmateriaalit, joita ei koskaan olisi pitänyt valmistaa
Tiesin, että lateksisaumauksen suhteen tulisi kova meteli. 
Kerro sen sijaan, miten tehdään oikein.
Varmasti on miljoona tapaa. Mutta itse käytän esimerkiksi neljännespyöreitä listoja kulmissa, jotka painetaan kunnolla kulmaa vasten. Muita rakoja peitän hienolla ohuella listalla. Jos kyseessä on lattia- ja kattolistat, teen ne mittatilaustyönä. Karmien kanssa voi kokeilla testilaudoilla, mahdollisesti voi täyttää pieniä halkeamia puuliimalla, jonka itse koen paremmaksi kuin lateksisauma, koska se ei yleensä halkeile. Yleisesti peitän raot listoilla, näyttää siistiltä.TotalControl sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tämä on sekä hauska että epähistoriallinen keskustelu, kun verrataan eri aikakausien rakennustekniikkaa ja -materiaaleja. Useimmat nuoremmat henkilöt eivät näytä ymmärtävän, ettei 50-luvulla ollut muovia, eikä juuri edes 60-luvulla. Siksi ei ole täysin reilua verrata YAM:ia YAP:iin. Aiempi budjettiversio paperista oli YAL (lumppaperipohjainen). Kipsilevy tuli käsiteltävämpänä korvauksena rappaukselle. Kun se tuli 50-luvulla, ei ollut olemassa tulppia tai mollyruuveja, vaan kipsi aina asetettiin harvakehikkoon. Kukaan ei olisi tullut ajatelleeksi ruuvaamista, kun oli vain uraruuvit eikä ruuvinvääntimiä. Näin voi jatkaa melko pitkään.
Siksi on upeaa kuinka yhä enemmän rakennetaan liimapuukonstruktiolla. Hyvä palonkestävyys ja meillä on hyvät mahdollisuudet valmistaa näitä Ruotsissa. Erinomainen materiaali toisin kuin kaikki paska, mitä on kehitetty.
Ja sitten kun rako ilmestyy, koska talo liikkuu, työnnätkö listan tai talon yhteen käsilläsi silloin?A Andreas12345 sanoi:
Minä äänestän saumauksen puolesta, vaikka se tarkoittaisi, että olen tehnyt virheen
Rakennusmateriaali, jonka olen nähnyt Tanskassa mutta en Ruotsissa, on betonista valmistetut "puupaneelit". Eli vähän kuin Eternit-levyt julkisivuille, mutta betonista, jossa on jonkinlainen vahvistus, jotta ne voidaan asentaa puupaneelin tavoin.
Pitäisi olla sopivia vaativissa ympäristöissä, joissa eternit-levyt olivat erittäin hyviä. Ehkä huono kierrätyksen kannalta, mutta hyvä, jotta maali ei imeytyisi niin paljon ympäristöstä.
Pitäisi olla sopivia vaativissa ympäristöissä, joissa eternit-levyt olivat erittäin hyviä. Ehkä huono kierrätyksen kannalta, mutta hyvä, jotta maali ei imeytyisi niin paljon ympäristöstä.