Kävin katsomassa taloa eilen, mutta olin hieman hämmentynyt kellarinseinän rakennusmateriaalista /eristeestä.

Se näytti yhdistelmältä nauhamaista spagettia ja silputtua sanomalehteä, puristettuna lohkoihin ja sitten vaikuttaen sivellyltä hienobetoniin (?) paikoittain.

Oletan, että ulkopuolella oli jotain kevytsoraharkkoja, mutta mihin tuo toinen oikein on tarkoitettu?

???

/Anders
 
Puuvillavahvikkeet. Eristää.
 
Puuvilla kastettu sementtiin, ei ime kosteutta. On käytetty ulkoseinissä, jotka sitten rappattiin. On eristäviä ominaisuuksia... siinä on mitä tiedän siitä, tietääkö joku enemmän? Meillä on nimittäin tätä laudoituksen alla talossamme.
 
http://www.traullit.se

valmistetaan edelleen, eristyskyky noin puolet lasivillasta. meillä on 50mm levyt talomme betoniharkkojen sisäpuolella vuodesta -52, sitten rappaus sen sisäpuolella.

/Henrik
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.