4 770 lukukertaa ·
16 vastausta
5k lukukertaa
16 vastausta
Rakennuslevyt
Sivu 1 / 2
David foorumilla ajatteli, että asfaboard oli vähän hankala työstää. Muistan, että Jureit suhtautuu yksinomaan positiivisesti asfaboardiin.
Itse rakensin GU - ulkokipsillä. Toimii mainiosti. Levyt ovat hieman ohuita ja suuria, joten pelkäsin, että ne murtuisivat, mutta kaikki meni hyvin, vaikka seisoimme rakennustelineellä.
Masonite? Se on vain 3,7 mm paksu - vaikuttaa vähän liian heppoiselta minun mielestäni. Se ei kestä kosteutta - ellei osta kallista öljykarkaistua versiota.
Itse rakensin GU - ulkokipsillä. Toimii mainiosti. Levyt ovat hieman ohuita ja suuria, joten pelkäsin, että ne murtuisivat, mutta kaikki meni hyvin, vaikka seisoimme rakennustelineellä.
Masonite? Se on vain 3,7 mm paksu - vaikuttaa vähän liian heppoiselta minun mielestäni. Se ei kestä kosteutta - ellei osta kallista öljykarkaistua versiota.
Windy on huomattavasti löysempi kuin masonite. ;D Mutta todella helppo käsitellä.
Katso täältä: http://www.icopal.se/usr/icopalse/Icopal_se.nsf/0/DE664A0D3767E867C1256DC60041B341/$file/Icopal_windy_broschyr.pdf
ulkokipsi on varmaankin ylivoimaisesti yleisin??
Miksi?
Miksi?
Jäsen
· stockholm
· 483 viestiä
ja yksi asia on varma ... eivät ne helvetti itsestään syty.
jos nyt on niin että alueella juoksee paljon huligaaneja heittelemässä molotovcocktaileja ympäriinsä, niin ehkä asfaboard kannattaa jättää väliin.
... muuten sillä on hyvin vähän eroa, onko julkisivun takana asfa vai masonit
asfaboard on helppo työstää... toimii
jos nyt on niin että alueella juoksee paljon huligaaneja heittelemässä molotovcocktaileja ympäriinsä, niin ehkä asfaboard kannattaa jättää väliin.
... muuten sillä on hyvin vähän eroa, onko julkisivun takana asfa vai masonit
asfaboard on helppo työstää... toimii
Jäsen
· stockholm
· 483 viestiä
Kipsiruuvi ulkokäyttöön. Joskus suositellaan myös asennusruuvia - erityisesti, jos aiotaan eristää Ekovillalla, sillä muuten voi levyt työntyä ulos, kun eristettä ruiskutetaan. Ruuvit tulee kiinnittää tiheästi, jos käytetään Ekovilla-eristystä.
Ruuvit ovat todella kalliita....
Ruuvit ovat todella kalliita....
Njaa.Fasting65 sanoi:
Kaikissa paikoissa, joissa voit ruuvata kipsiä, tulee todennäköisesti olemaan naulauslaudat, joihin sitten lisäksi naulat fasadin läpi. Ei ole siis kovin paljon väliä, kuinka monta ruuvia käytät kipsilevyssä, tärkeintä on, että se ei putoa alas ennen kuin ehdit asentaa fasadin. Jos sinulla on vaakasuora fasadi, tämä ei ehkä päde. Jos aikoo eristää ekokuitueristeellä kuten F65 sanoo ENNEN fasadin naulaamista, voi olla hyvä ottaa muutama ylimääräinen ruuvi.
Minulle, joka eristän kivivillalla ja minulla on jokaisessa runkotolpassa kiinni oleva pystyfasadi, ei ole järkevää tehdä muuta kuin kiinnittää levy niin, että se ei putoa alas. Mitä ruuveja käytetään, tuntuu vähemmän tärkeältä (eivät tarvitse olla ulkokäyttöön luokiteltuja).
Jäsen
· stockholm
· 483 viestiä
älä missään nimessä väitä, että naulaaminen on yhtä helppoa kuin ruuvaaminen ... ja kuka käyttää grabberia?
MathiasS: Rappaus talossa ei ole koolauksia gyprocin ulkopuolella - siksi meidän gyproc-levyt on ruuvattu joka 5. senttimeteri. Ainoastaan gyproc-levyn oma vahvuus piti vastaan, kun ne ruiskutti seiniä.
En ajatellut, että jotkut tekevät kehikon taloonsa
En ajatellut, että jotkut tekevät kehikon taloonsa