MathiasS: Putsitalossa ei ole sääntöjä kipsilevyn ulkopuolella - siksi kipsilevymme on ruuvattu 5 cm välein. Vain kipsilevyn oma lujuus vastusti, kun he ruiskuttivat seiniä.
Masonite? Sehän on vain 3,7 mm paksu - minun mielestäni se on vähän liian heikko. Se ei kestä kosteutta - ellei osta öljykarkaistua, mikä on todella kallista.
Mihin masonite on hyvä? 1970-luvulla näytti siltä, että masonitea laitettiin käytännössä kaikkialle! Olen nähnyt sen kaakeleiden takana kylpyhuoneessa, "tapetoitavana" seinänä hirsitaloissa, lattialankkujen alla ryömintätilassa (pohjana maa), lattiana kellarissa ja jopa kapillaarikatkaisevana o) materiaalina sokkelipuiden alla. Missään näistä paikoista masonite ei ole "säilynyt" ja se ei ollut öljykarkaistu. Ne, jotka rakensivat sillä silloin, eivät ole muuttaneet mielipidettään masonitista nyt
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.