P
Hei! On hankala putkikasa ja näkyviä sähkökaapeleita, jotka haluan piilottaa. Ne ovat eri korkeudella ja haluan, ettei se näytä oudolta. Tähän mennessä vaihtoehtona on ollut rimoittaa ja laittaa kipsilevy tai asentaa alakatto vain sinne, missä putket ja kaapelit ovat.

Ajattelin lisätä 2 tarkastusluukkua. Kuinka olisitte tehneet? Jotain muuta materiaalia? Kuvat?
Kuva huoneesta, jossa näkyy katossa kulkevia kupariputkia ja sähkökaapeleita. Seinällä näkyy reikä, ja huoneen takaosassa on kaariovi.

Rätsinäkyviä putkia ja sähkökaapeleita sisäkatossa.

Mielestäni näyttää siltä, että siellä on vähän liikaa putkia, ehkä joku pannu tai jotain, ehkä voisi vähentää. Kaapelit voisi kiinnittää vähän siistimmin seinää pitkin.

P
Pitää paikkaansa, vanha pellettipannu on ollut siellä. Kaikki putkimiehet, jotka ovat katsoneet sitä, ovat sanoneet, että sitä ei voi parantaa paljonkaan. Mitä tulee kaapeleihin, ne ovat liian lyhyitä vedettäväksi reunaan, eikä niitä halua jatkaa ja uusien vetäminen maksaa aivan liian paljon.

• Tykkään
DanielaErikssonen
  • Laddar…
Koolata ja kipsata tulee selvästi halvimmaksi, jos teet työn itse. Luulen, että toimistokatot ovat aika kalliita joka tapauksessa, jos ostat uutena. Ehkä jos löydät käytetyn.

Putkikulmassa olisi varmaan parasta rakentaa kaappi kokonaan alas lattiaan asti ja käyttää alaosat säilytykseen. Olisi outoa, jos olisi vain laatikko, joka roikkuu katosta ja alla olisi tila, jota ei voi käyttää mihinkään järkevään.

• Tykkään
Andreas_kalmar
  • Laddar…
P
Olen päättänyt tehdä rakenteen. So far so good. Vapaasti roikkuvaa sääntöä, joka toimii tukena, tullaan leikkaamaan myöhemmin :p
Rakennuksen seinäkehikko, jossa puukehikot ja näkyvät kupariputket. Yksi puinen palkki roikkuu vapaasti yläosassa.

45x45 kaukolämpö? Miten tulos oli?

• Tykkään
Andrk
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.