Hei

Olen juuri alkanut sisustaa yläkertaa uudessa 1,5-kerroksisessa Älvsbytalossamme. Sain pienen ajatuksen muokata kattotuolia tulevassa lastenhuoneessa, jotta voisin sijoittaa sängyn tilaan, joka normaalisti on ullakkokomero. Kattotuolissa on tukijalka, joka on sijoitettu noin 1,5 metriä räystästä sisäänpäin, tämä jätetään ennalleen, mutta haluaisin muuttaa yhden vinosauvan, joka kulkee korotetun seinäelämän yläreunasta vinosti tukijalkaan asti. Minun maailmassani sen tehtävänä on tukea seinäelämää, ajatuksena oli sijoittaa sääntö jokaisen vinosauvan puolelle kuvan mukaan (olen vain ruuvannut ohuen riman havainnollistaakseni tätä) ja sitten leikata poikki. Vaihtoehtoisesti tehdä tämä ja laittaa lisäsääntö, mutta jyrkempi kulma (45 astetta). Etsin hieman ja löysin toisen foorumin käyttäjän, joka oli tehnyt näin mutta myös leikannut tukijalan, mitä emme ole ajatelleet tehdä.

Mitä mieltä te asiantuntijat olette tästä?

Liitän kuvan ajatuksestani, kuvan vanhemmasta keskustelusta sekä poikkileikkauskuvan.

• Yläkerran kattotuoli, jonka snedstrava-lisäosa korjattu ohutläktillä. Puinen rakenne, tukijalka, ylävasemia, eristys.
  • Yläkerran keskeneräinen huone, jossa puinen tukirakenne ja vinokatto. Lattiassa näkyy työkaluja ja materiaaleja, ikkuna vasemmalla.
  • Arkkitehtuuripiirustus, joka esittää 1,5-kerroksisen Älvsbyhuset-talon yläkertaa ja kattorakenteita, mittasuhteet ja rakenteelliset yksityiskohdat.
  • Tykkään
Maffebygg
  • Laddar…
Mielestäni vaikuttaa hieman typerältä katkaista uusi kattotuoli ilman että on ensin tarkistanut asiaa suunnittelijan kanssa.

F fribygg sanoi:
Mielestäni vaikuttaa hieman tyhmältä katkaista uusi kattotuoli ilman, että on ensin varmistanut sen suunnittelijalta.
Hei

Kyllä, olet tietenkin oikeassa, katsotaan voiko valmistaja olla avuksi.

Olen samaa mieltä, oikea tapa on tarkistaa jonkun kanssa, joka osaa laskea ja antaa sinulle ratkaisun! Ennen kuin sahaat 💪

Onnea.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.