Näen, että jotkut asettavat palkit/koolausten etuosan kannatinpalkkien päälle ja jotkut kiinnittävät ne palkkikenkiin kannatinpalkin kanssa.

Onko näissä toteutuksissa mitään eroa? Minun maailmassani tuntuu turvallisemmalta, kun koolaukset lepäävät kannatinpalkin päällä.

Mikä menetelmä on oikea?
 
Molemmat menetelmät ovat oikein. On enemmän makuasia. Etuna siinä, että kiinnittää rimat kantavaan palkkiin palkkikengillä, on että saa ohuemman rakenteen. Jos on valinnut oikean palkkikengän ja ruuvannut/naulannut oikeaan kuormitukseen, menetelmä toimii hienosti (y)
 
  • Tykkään
Dowser4711
  • Laddar…
Kyllä, kannatinpuun asentaminen on ennen kaikkea halvempaa, helpompaa ja nopeampaa, mikä tarkoittaa, että useimmiten käytetään tätä ratkaisua, jos tilaa riittää. Mutta se vaatii huomattavasti enemmän korkeutta, joten jos haluaa tai tarvitsee tehdä matalamman ratkaisun, palkkikengät ovat hyvä ratkaisu. Ja kunhan se tehdään oikein, molemmat ratkaisut kestävät yhtä hyvin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.