Onko kukaan rakentanut rungon neliöputkilla perinteisten puurankojen sijaan? Ajattelin esimerkiksi 50x100x3 tai 40x80x3
 
Miksi?
 
V Vante sanoi:
Miksi?
Välttyä snickare ja helpompi minun tehdä kaikki itse. Vain svetsa ihop
 
Mitä aiot rakentaa?
 
Jos pidät hitsaamista helpompana kuin ruuvinvääntimen käyttöä, ei pitäisi olla suurta ongelmaa työskennellä teräksen kanssa sen sijaan. Sitä käytetään monissa suuremmissa rakennuksissa.
(Ja monia taloja on tehty 40-jalkaisista konteista pohjana)

Sinun täytyy tehdä rakennuslaskelmat nähdäksesi, riittävätkö mitat tai eivät.
Kuitenkin materiaalikustannukset ovat yleensä huomattavasti korkeammat, mutta sinun ei tarvitse huolehtia talotuholaisista. :)
 
V Vante sanoi:
Mitä aiot rakentaa?
Ajatuksena oli autotalli
 
Dowser4711 Dowser4711 sanoi:
No, jos pidät hitsauksen kanssa työskentelyä helpompana kuin ruuvinvääntimen käyttöä, niin eikö sen pitäisi olla mikään suurempi ongelma työskennellä teräksen kanssa. Sitä käytetään monissa suuremmissa rakennuksissa. (Ja monia taloja on tehty 40 jalan konteista pohjana)

Sinun on tehtävä rakennesuunnittelulaskelmat rakennuksellesi nähdäksesi, riittävätkö ne mitat vai eivät. Kuitenkin materiaalit ovat yleensä kalliimpia, mutta et joudu huolehtimaan turilas. :)
Joo, tiedän, että materiaalit ovat kalliimpia. Ero on se, että voin jättää pois massan kirvesmiehiä, jotka veloittavat liikaa puolitehdyistä töistä. Eikä puu ole koskaan suoraa... Se on aina kiero. Oksat tai muu roska. Ruuvit eivät sovi yhteen bittien kanssa jne... jos leikkaat neliöputken 90 asteen kulmassa, ne kohtaavat sitten 90 asteen kulmassa. Siksi mietin, että tekisin rungon sen sijaan teräksestä. Olen soittanut kirvesmiehille, ja se on joko liikaa veloitettu tai pitkä odotusaika. En ole kirvesmies, en halua olla kirvesmies, en tiedä mitään puutöistä enkä oikeastaan halua oppiakaan siitä mitään, joten pysyttelen mieluummin aineissa, jotka ovat minulle tuttuja. Yritän saada keittiön valmiiksi kotona, kaveri, jonka piti tulla, ei koskaan ilmaantunut. Ajattelin sitten, että voiko laatat kiinnittää esimerkiksi pl400:lla, jotta vältän kaiken hässäkän, joka on tyypillistä rakentamisalan sotkua.
 
Oi, näytät siltä ettet arvosta puuseppiä kovinkaan paljon. Kaikki puusepät eivät ole avuttomia tai idiootteja, voin sanoa, vaikka niitä onkin aika paljon. Mutta niin on kaikilla aloilla. Tietysti puu voi olla vääntynyt, mutta jos ostat vähän korkeampaa laatuluokkaa, se on suoraa ja hienoa. Ei ole rakettitiedettä koota runkoa, voin sanoa. Sen saat varmasti tehtyä, jos haluat. Mutta jos haluat mieluummin tehdä rungon teräksestä, se toimii myös. Mutta mietin vain mitä aiot käyttää julkisivuksi ja sisäiseksi verhoiluksi, jos suunnittelet eristämistä?

Ja voit ehdottomasti liimata kaakelin, jos haluat, sen sijaan että käyttäisit fixiä (y)
 
  • Tykkään
Månster
  • Laddar…
REng REng sanoi:
Ajatuksena oli autotalli
Lämmin autotalli?
 
A
Teräsrunko ja sandwich-elementit. Tulee lämpimäksi, kestäväksi ja huoltovapaaksi.
 
  • Tykkään
Snickarkirre
  • Laddar…
A Emil_K sanoi:
Teräsrakenne ja sandwich-elementit. Tulee lämpimäksi, kestäväksi ja huoltovapaaksi.
Perkele että en ajatellut sitä. Tulee juuri täydellistä jos ts ei halua nikkaroida (y)
 
Tjaa, useinhan kaupallisia rakennuksia rakennetaan teräksestä, ja se onnistuu pitämään eristettynä jne. Yleensä se johtuu suurista jänneväleistä tai monimutkaisista muodoista, mutta tietysti sen voi tehdä myös puusepän-vihasta. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.