Kuten otsikko sanoo, minun täytyy tehdä pyöreä reikä kipsilevyyn, sen halkaisijan tulee olla noin 250-300 mm. Tarvitaanko siihen jotain erikoistyökalua (kuten iso reikäpora), vai onko siihen joku kikka?

Mikael_L
Aioin sahata kuviosahalla.

Ola78
Käyttäisin myös pistosahaa ja ensin piirtäisin harpilla mihin aion sahata.

Se on yleensä tennistä keinuvaan mekanismiin, että pistosaha gipsilevyissä. Kiinnitä pistosahanterä johonkin ja sahaa käsin. Kysehän oli vain yhdestä reiästä, ei sadasta reiästä.

Mikael_L
Niinpä niin, minullahan on halpa rumasahasta ÖoB:stä, jota uhraan esimerkiksi kipsilevyjen sahaukseen. Joten minun ei tarvitse miettiä sitä. :cool:
Hyvä, että muistutit Johan.

Vaikka olenkin sahannut muutaman metrin kipsiä hienolla sahalla ...

Onko olemassa jokin väline minun sahalleni, joka on tarkoitettu tekemään pyöreitä reikiä, se koostuu vain metallivarresta, joka kiinnitetään sahaan, sekä kärjestä, joka pidetään kiinni reiän keskiosassa (toimisi toisaalta yhtä hyvin narulla...)

Käytän tällaista:

• Saha, jossa on musta kahva ja terävä terä.
Naula/ruuvi, naru ja lyijykynä tekevät viivan, mihin sinun tulee "sahata". Tee ympyrä hieman pienemmäksi kuin tarvitset, sahaa ulos sahalla, joka muistuttaa "mycket_nu" näyttämää. Leikkaa sitten puhtaaksi moraknivillä tai vastaavalla.

Viimeksi muokattu:
Ota katkaistava mattoveitsi ja leikkaa ympyrä. Leikkaa sitten ympyrään "plusmerkki" ja lyö kunnolla.

• Tykkään
kaugus
  • Laddar…
Kuten OHE kirjoittaa, mutta täydennä tekemällä samoin alapuolella.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.