Hei,
Olen ajatellut rakentaa pyörähyppyri liitteenä olevan piirustuksen ja kuvan mukaisesti.
Ainoa, mistä olen epävarma, on minkä tyyppisen levymateriaalin valitsen (tyyppi ja paksuus) voidakseni taivuttaa levyn siten kuin hyppyrin tulisi olla.
Alkuperäinen ajatukseni on käyttää 12 tai 15 mm rakennusvaneria.
Minkä tyyppinen levy minun pitäisi valita? Onko kaarevuuden tekeminen helppoa? Kiinnitänhän ruuvit melko tiheästi oleviin tukipuihin.
Nuoruuden vuosina, 90-luvulla, rakensimme useita erilaisia ramppeja eri kokoisina. Ajoimme BMX:ää ja skeittiä, potkulautoja ei ollut. Opimme valtavasti tekniikasta ja rakenteesta kokeilemalla ja arvioimalla ajatuksiamme uudelleen. Etsimme materiaalia konteista ja lastauslaitureilta, joita käytimme rakentamiseen, käytimme kaikkea kuormalavoista vanhoihin sängynpohjiin. "Uudelleenkäyttö" ei ollut vielä käsite... Tilasimme piirustuksia Yhdysvalloista, jotka saapuivat postilaatikkoon juuri kesäloman loppuun mennessä Mitkä ajat! 12 ja 15 mm eivät ole hyvä vaihtoehto, kuten jo mainittiin. Niistä tulee jäykkiä ja hankalia. Tiheämmät kulmat tai kaksinkertainen 6,5 vaneri tekevät ihmeitä.
Nuoruusvuosina, 90-luvulla, rakensimme paljon ramppeja eri kokoisina. Ajoimme BMX:llä ja skeittilaudalla, potkulautaa ei ollut. Opimme uskomattoman paljon tekniikasta ja rakentamisesta kokeilemalla ja arvioimalla uudelleen ideoitamme. Kävimme läpi kontteja ja lastauslaitureita rakentaaksemme tarvitsemamme materiaalit, käytimme kaikkea kuormalavoista vanhoihin sängynpohjiin. Käsitettä "Återbruk" ei myöskään ollut... Me tilasimme piirustuksia USA:sta, joita tuli postilaatikkoon juuri kesäloman loppuun mennessä Mitä aikoja! 12 ja 15 mm:ä ei kannata käyttää, kuten jo mainittiin. Ne ovat liian jäykkiä. Tiheämpi koolaus tai kaksinkertainen 6,5 vaneri toimii hyvin.
Luuleks sä, että 6 mm vaneri on liian heikko? Pitäisikö käyttää kaksinkertaista kerrosta?
Onko järkevää käsitellä tämän tyyppistä ramppia jollain (esim. maalilla) kestävyyden lisäämiseksi?
Jos reglarna ovat 45 mm ja istuvat cc 150 mm, on vaikea nähdä miten 6 mm ei riitä... Sehän on pikemminkin niin, että reglarna kantavat kaiken ja levy on tarkoitettu tekemään siitä sileä...
Jos kattoparrut ovat 45 mm ja ovat cc 150 mm, minun on vaikea ymmärtää, miten 6 mm ei riittäisi... Pikemminkin kyse on siitä, että parrut kantavat kaiken ja levy on tarkoitettu tekemään siitä tasaista...
CC 150 ja 45-puu, tarvitseeeko edes vaneria? Eikö voisi vain pienentää CC45:een? Sure, se vie vähän enemmän puuta, mutta tulee luultavasti halvemmaksi kuin vaneri...
Jos käytössä on CC 150 ja 45-sääntö, tarvitaanko edes vaneria? Eikö voisi vain pienentää CC45:een? Toki se vaatii vähän enemmän säännöksiä, mutta se tulee varmasti halvemmaksi kuin vaneri...
Pienet lapset ajelevat niillä (ja minä itse tietysti). Silloin on mukavaa, että on vähän mukavuutta
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.