2 489 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Puutavaraa ja muuta Västervikin ympäriltä. Joitakin helmiä?
Olen hankkinut kesäpaikan, joka tarvitse korjausta aivan Västervikin ulkopuolella. Siksi kysyn, onko jollain vinkkejä hyvistä puutavaraliikkeistä ja muista lähistöllä. Olen löytänyt Woody (Materialmännen) ja maksanut noin 12 kruunua metriltä raakalautaa, myös Beijer Bygg sijaitsee lähellä. Toki voisin etsiä Hitta-palvelusta, mutta tuntuu siltä, että virheitä tulee, ennen kuin löytää ne helmet. Joten, jos jollakulla on vinkkejä liikkeistä, joilla on hyvä valikoima ja kohtuulliset hinnat, kuuntelen mielelläni.
Clio kattotelineellä rajoittaa kuitenkin toimintasädettä hieman.
Clio kattotelineellä rajoittaa kuitenkin toimintasädettä hieman.
Cheapyn sinulla onhan jo Västervikissä.
Joo, tavallaan. Mutta vierailtuani Cheapyllä Västervikissä (tutkailin raakaponttia) päätin olla ostamatta siellä juuri silloin. Todella huono puutavaran laatu raakapontilla, joka oli rikki, kiero, paljon pintapuuta ja kuoria sekä täynnä oksanreikiä. Tulen varmaan katsomaan toisinaan, oliko se kertaluontoinen tapahtuma.
Lisää ehdotuksia?
Lisää ehdotuksia?
Katsotaan vähän alueen ympäri ja kysy, voisitko ostaa puutavaraa joltakin sahalta. Olen itse tehnyt niin siellä, missä minulla on kesämökki, mutta se on 50 kilometrin päässä Västervikistä.
Aluksi en saanut itse kerätä vaan soitin ja tilasin mitä tarvitsin, puutavara on koottu valmiiksi noudettavaksi, kun saapuu perjantai-iltana, ja lasku postilaatikossa kesäsesongin jälkeen kaikesta mikä on hankittu.
Eikö siellä ole saha heti sen jälkeen kun olet kääntynyt R33:lle Vimmerbyn suuntaan vasemmalla puolella?
Aluksi en saanut itse kerätä vaan soitin ja tilasin mitä tarvitsin, puutavara on koottu valmiiksi noudettavaksi, kun saapuu perjantai-iltana, ja lasku postilaatikossa kesäsesongin jälkeen kaikesta mikä on hankittu.
Eikö siellä ole saha heti sen jälkeen kun olet kääntynyt R33:lle Vimmerbyn suuntaan vasemmalla puolella?
Kerrostalossa kasvanut kaverina minulla ei ollut täydellistä käsitystä siitä, että yksityishenkilönä voi ostaa suoraan sahalta. Miten niiden hinnat yleensä sijoittuvat verrattuna Woodyyn ja Beijeriin, jotka ovat minun muut vaihtoehtoni?
En osta niin paljon Woody/Beijersistä, mutta vertasin yhtä ostosta Byggmaxiin, joka on halpakauppa, ja silloin hinta oli 10-15 % alhaisempi. Joten mainitsemillasi normaalihinnoilla ero voi olla ehkä 30-40 %, mahdollisesti enemmänkin joillakin mitoilla, mutta jos olet taitava tinkimään ja ostat suurempia määriä, ero pitäisi pienentyä. Sinun tulisi kuitenkin perehtyä hieman puutavaraan ja mittoihin ennen kuin otat yhteyttä sahaa, koska se ei ole rakennustarvikeliike ja he odottavat, että tiedät mitä tarvitset.
Klikkaa tästä vastataksesi