Hei, tarvitsen apua tämän tyyppisen paneelin ostopaikan löytämisessä. Joissain mitoissa voi olla heittoa muutaman millimetrin verran. Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan.

Panel.jpg

Ystävällisin terveisin, arne123
 
Lasketko leikkiä? Sitähän löytyy jokaisesta puutavaraliikkeestä.

Tässä esim.:
http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-08421145.aspx

Ups! Huomaan nyt, ettei perinteinen "baspanel" olekaan piirustuksessasi.

Mutta tämä variantti, jossa on vain yksi viistetty reuna, on myös melko yleinen.
Kysy mistä tahansa puutavaraliikkeestä!
 
Viimeksi muokattu:
Sitä kutsutaan nimellä enkelfaspanel monien toimittajien keskuudessa. Ei yhtä yleinen kuin dubbelfaspanel (z-panel) Ruotsissa (tai ainakin Smålandissa), mutta täällä Ålesundissa, jossa asun, se on noin 70% kaikista taloista ja sitä kutsutaan "ålesundspaneliksi".
 
Ola78
brunolundh sanoi:
Sitä kutsutaan nimellä "enkelfaspanel" monilta toimittajilta. Ei yhtä yleinen kuin "dubbelfaspanel" (z-panel) Ruotsissa (tai ainakin Smålandissa), mutta täällä Ålesundissa, missä asun, sitä on noin 70% kaikista taloista ja sitä kutsutaan "ålesundspaneliksi".
Kyseessä ei ole enkelfas, se näyttää samalta kuin alla olevassa kuvassa. Sinun piirtämä paneeliprofiili muistuttaa erittäin vahvasti vaakasuoraa paneelia, jota asennamme taloihin työpaikallani, sillä erotuksella, että meidän paneelimme on 162 mm leveä, mutta muuten samanlainen. Tiedän, että hankimme sen http://www.wasawood.se Skutskäristä, soita heille ja kysy, onko heillä jälleenmyyjiä.

KnockOnWoodin linkittämä peruspaneeli on luultavasti lähin, mitä löydät tavallisesta rautakaupasta. http://www.traguiden.se/TGtemplates/GeneralPage.aspx?id=201 sivustolta ei ainakaan löydy piirtämääsi paneelia.
 
  • Kuvassa on yksifaasinen ponttipaneeli, jonka mitat ovat 22x145 mm. Piirros näyttää paneelin sivuleikkauksen ja profiilin.
Viimeksi muokattu:
Joo, se oli vähän huolimatonta minulta, oikea nimi on "falsad enkelfaspanel". En kuitenkaan voi vannoa, että se kutsutaan eri tavalla eri puolilla maata.
 
Ola78
brunolundh sanoi:
Ja det var lite slarvigt av mig det riktiga namnet är "falsad enkelfaspanel" Fast jag kan inte svära att det heter olika i olika delar av landet.
Ja det kan det säkert heta olika, man ser ganska ofta lite mer lokala namn på olika profiler som finns i bygghandlen.
 
Ola78
Kappas vain, se oli mennyt minulta ohi. Hyvin löydetty;) Mutta kuten sanotaan, se on melko harvinainen Ruotsissa. En ole koskaan nähnyt sitä rakennustavaratalossa, vain omassa työssäni.
 
Hauskaa on se, että se esiintyy 99% täällä missä asun sunnmøressa, Norjassa. Se näyttää hyvältä, kun se on ylhäällä. Sellainen tulee minun uuteen ostettuun talooni. :D
 
Ola78
Olen samaa mieltä kanssasi, mielestäni se näyttää myös todella hienolta valmistamissamme taloissa. Valitettavasti asennamme 28*70 listat ikkunoiden ympärille ja mielestäni se heikentää julkisivun vaikutelmaa huomattavasti, listat näyttävät tulitikuilta ikkunoiden ympärillä, koska paneelimme on melko leveä. Olemme tehneet joitain taloja 145 listoilla ja kokonaisuus julkisivulla näyttää paljon tyylikkäämmältä.
 
Kun nyt puhumme eroista kaksifaasin ja yksifaasin välillä:

Miten luulette sen käytännössä eroavan kestävyydessä?

Kun rakensin taloni ja päätin vaakasuorasta paneelista, valinta oli Z-paneelin ja yksifaasikielen välillä.
Kuvittelen, että sadevesi valuu helpommin pois Z-paneelin viistosta alareunasta,
kun taas pisarat jäävät vaakasuoralle alapinnalle yksifaasikielipaneelissa.
Jos vesi valuu helpommin pois, uskon että maali ja puu kestävät pidempään, joten valitsin Z-paneelin.

Oikein vai väärin? Mitä luulette? Vai onko se ihan sama? :x
 
Ola78
En usko että se eroaa merkittävästi kestävyydeltään, vaan on ihan sama. Toki sinulla voi olla pointti ajattelussasi, mutta puu ei ime vettä yhtä paljon kuitujen suuntaisesti kuin päätypinnassa, joten en usko että sillä on paljon merkitystä. Sitä paitsi se saa tilaisuuden kuivua melko nopeasti, joten se ei jää seisomaan pitkäksi aikaa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.