Aion laittaa valtavan määrän metriä puuaitaa tontin ympäri.
Kun asensin aidan terassin ympärille, ruuvasin tavalliseen tapaan kiinni joka ikisen säleen, mutta nyt ajattelin hankkia kunnon niittipistoolin ja ampua säleet kiinni tyypin 38-40mm niiteillä sen sijaan.

Uskotteko, että tämä tulee toimimaan?

Aluksi ajattelin käyttää pientä naulapistooliani, mutta silloin säleet irtoavat varmasti heti, kun ne alkavat kuivua. Niinhän ei tapahdu, jos laitan niitit - vai mitä?

Olisin varmaan käyttänyt 18-guage viimeistelynaulainta ~50 mm nauloilla. Tai "oikeaa" naulapyssyä 50 mm:n nauloilla.

Niitit saattavat ehkä toimia, mutta minulla ei ole kokemusta niittien käytöstä kyseisessä asennuksessa.
Sen sijaan tiedän, että naulapyssy toimii hyvin.

Oletko itse testannut naulapyssyä?
Valitettavasti on hieman vaikeaa kokeilla itse, koska kiinnitys laitetaan kunnolla koetukselle vasta, kun puu kuivuu ja haluaa kiertyä.

Minulla on sekä Finishpro18 että Framepro601 (molemmat Senco)..

Mutta tuntuu siltä, että säleiköt (22x95) voisivat kiertyä irti ohuista dyckerteistä, jos käytän dyckert-pyssyä..

Siinä tapauksessa olisi käytettävä isoa pyssyä - 2"-nauloilla..

Mutta uskon silti ideaani galvanoiduilla hakasilla :)
Ei kai säleiköt voisi kiertyä irti kaksinkertaisista hakasista ylhäältä ja alhaalta..

Ei finishpron 18:aa kannata käyttää tähän, se ei kestä pitkään.
Sen sijaan voit hyvin käyttää 601:aa ja ostaa 2" nauloja, olen käyttänyt niitä aitaan ja se on edelleen pystyssä :)

/elof

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.