Hei,

olen pian aloittamassa uutta rakentamista. Tekninen kysymys vain: jos haluan puupaneeleja huoneen seinille (tyyliin raakapontti tai jotain muuta yksinkertaista ja maalaismaista "rouheaa"), voiko silloin vain poistaa kipsilevyt? Päteekö tämä myös siihen seinään, jossa on ikkuna/ulkoseinä? (en ole varma, vaikuttaako tämä eristykseen...?)

Jos se toimii niin, ajattelin kiinnittää lyhyitä vaakasuoria koolauksia (cc60) tavallisten pystykoolauksien väliin, joihin paneeli kiinnitetään, onko se hyvä? Vai täytyykö vaakakoolaukset kiinnittää nykyisten koolausten päälle (en halua kasvattaa seinän paksuutta liikaa)

Lyhyesti: korvata kipsilevyt puupaneeleilla - oikein vai väärin?

Ei kukaan, joka tietäisi?
:o

Kyllä juuri niin, sen sijaan että laitetaan kangas/maalataan kaikki kipsiseinät, haluamme varmaankin puupaneelin (maalattu/petsattu/luonnollinen... jotain sellaista) eteiseen, yhteen makuuhuoneeseen ja yhteen oleskeluhuoneeseen niin kuin se tuntuu tällä hetkellä. Silloin näin mahdollisuuteni tehdä ehkä vähän ylimääräistä omaa työtä siellä (koska olen valinnut olla asentamatta kipsilevyjä itse, sen hoitavat puusepät).

Joten onko myös okei laittaa ylimääräisiä koolinkeja, jotka tarvitaan paneelikynsiä varten, vaakatasoon koolinkien väliin sen sijaan että ne laitetaan päälle?
Kuten poikkipuut?

Hah, mutta nyt sain miettimisen aihetta myös... en ole miettinyt vaakapaneelia :P mutta epäilen, että pysty on se, mistä vaimo on haaveillut ;)
Rakennusta ei toisaalta ole aloitettu, joten ehkä on mahdollisuus, että kirvesmiehet voivat laittaa vaakasuuntaiset säädöt ilman suurempia ongelmia niissä tiloissa, joissa olemme kiinnostuneita paneelista ::)

Joka tapauksessa, kiitos vastauksesta, nyt tunnen, että ideani voidaan toteuttaa ilman, että tapahtuu mitään tyhmää ;D

Muista, että pystysuora tai vaakasuora paneeli antaa täysin kaksi erilaista tilaa. Ulkonäöllisesti ja huoneen tunnelmassa. Mutta olet varmasti jo ajatellut sitä...

Ehkä 28x70 spikregel???

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.