Mikä on luokitus tavallisille höylätyille koolingeille esim. byggmaxissa ja bauhausissa jne.? Ei lue mitään siitä. Onko c18 yleisin? Voiko joku tuoda selkeyttä?

En tiedä, mitä juuri he myyvät, mutta C14 on yleinen, ellei toisin mainita.

Okei, käännän kysymyksen toisinpäin. Tarvitsen 45x170 c18:sta noin 60 metriä, mistä voin ostaa sen kätevästi, halvalla, jne Göteborgissa? Löytyykö sitä esim. bauhaus, k-rauta, hornbach?

Mihin aiot käyttää sitä? Voithan itse lajitella puutavaran, kun haet sen Byggmaxilta tai mistä nyt aiotkaan ostaa sen.

Tarvitsen sitä lattian koolauksiin lattiarakenteessani, tarvitsen myös vähän 45x195 C18:ta sen mitoituksen mukaan, jota olen katsonut.

Luokitellut koolauspuut eivät ole tehty mistään vahvemmasta puusta, ne on vain valittu, koska niissä on vähän vikoja. Joten jos keräät itse puutavarasi, voit valita myös hienoja koolauspuita luokittelemattomista.

Mikael_L sanoi:
mja ... onko se niin yksinkertaista?

edit:
mutta en ole aivan varma:
[linkki]
Kyllä, itse asiassa. Eri luokat tulivat periaatteessa samasta puusta (-lajista), mutta ne lajitellaan eri kestävyysluokkiin oksien esiintymisen, kuitujen poikkeaman ym. perusteella.

Partille trässä näin olevan c18-luokiteltua puutavaraa, 31,50:-/metri 170x45. Onko se hyvä hinta?

A
petterovski sanoi:
Partille trä såg jag har c18 klassat virke, 31,50:-/meter för 170x45. Är det ok pris?
Ei halpa mutta ei kallis myöskään

Okei, käännän kysymyksen toisinpäin. Tarvitsen 45x170 c18 noin 60 metriä, mistä voin ostaa se kätevästi, halvalla, jne Göteborgissa? Löytyykö sitä esim. bauhausista, k-rautasta, hornbachista?
Voit hyvin tehdä oman luokituksen rakennuspuulle katsomalla seuraavaa: Ei lahovaurioita tai läpimeneviä halkeamia, C24 visuaalisessa lajittelussa, jonka nimi on T2, reunasärmä ei saa olla leveydestä yli puolta enintään 22,5mm, mikä on yleisin syy luokittelun laskemiseen, tasopinnan oksa enintään 1/4 leveydestä, sitten on olemassa muita sääntöjä oksaryhmistä, käyryydestä, vinoudesta ja litteästä kaarevuudesta, mutta valitset tietenkin kohtuullisen suoria paloja. Onnea/MLj

Jos en muista väärin, se on luultavasti södras puuta sillä alueella ja silloin luokitus "byggregel", mutta tulee olemaan jatkossa c14 (muistaakseni) kun ensin mainittu poistuu södralta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.