Hei,

Olen remontoimassa vanhaa yksiötä ja aion laittaa tammiparketin nykyisen mäntylattian päälle. Se on keittiön lattia, ja valitettavasti edelliset ovat vaihtaneet lattia-alueen lieden edessä johonkin sementtityyppiin. Sementti ei ole aivan tasainen muun lattian kanssa, joten ajattelimme laittaa jonkinlaisen levyn koko mäntylattian päälle, leikata levy, missä sementti on, ja sitten tasoittaa niin, että kaikki on tasaista ja kaunista, kun tammilattia asennetaan. Nyt kysymys on, minkä tyyppistä levyä pitäisi käyttää mänty- ja tammilattian välissä? Lattialastulevyä suositeltiin, mutta ne ovat 22mm, mikä nostaisi lattiaa todella paljon tarpeettomasti. Lisäksi lattialastulevy on tarkoitettu asetettavaksi lattian tukipalkkien päälle sen kestävyyden vuoksi, eikö?

Joten, minkä tyyppistä levyä minun pitäisi valita? Niin ohut kuin mahdollista olisi eduksi. Kiitollinen nopeasta vastauksesta, koska meillä on kiire remontin kanssa!

Se voi olla sen arvoista vuokrata käsikäyttöinen betonihiomakone (kuten kulmahiomakone) ja siihen kuuluva pölynimuri ja hioa betonia, kunnes se on tasainen ja vaakasuora. Uskon, että tämä on kokonaisuudessaan edullisempi ratkaisu, ja sinun ei tarvitse nostaa lattiaa. Hyvien vuokravälineiden kanssa hionta on lähes täysin pölytöntä.

Ei sen pitäisi olla niin nirso. Masonit on ohutta ja halpaa.

Kuinka vanha asunto on? Se voi olla alkuperäinen, jos siinä on alun perin ollut puuhella. Sementti olisi siinä tapauksessa kestänyt putoavaa kekälettä. Se nousee ylös mäntylattian yläpuolelle, koska alun perin siinä on ollut jotain ajan mittapuun mukaan hienompaa mäntylattian päällä.

Erik

@Helioz
Se oli ratkaisu, jonka isäni suositteli, mutta minulla ei ole kokemusta betongslip:stä. Minulle on varmaan helpompaa laittaa lattia kahdessa kerroksessa, mutta katsotaan.

@Avemo
Ok, joten melkein missä tahansa käy, kunhan se on kestävää?
Kyllä, se on alkuperäinen. Asunto on varhaiselta 1900-luvulta.

Viimeksi muokattu:
On olemassa lastulevyjä, joiden paksuus on 6 mm asti, sen alla on todennäköisesti masoniittia ja lumppapaperia. Kuinka suuri on korkeusero?

Äänestän betonihiomakonetta. Jos olet joskus pidellyt kulmahiomakonetta tai epäkeskohiomakonetta, pärjäät helposti käsikäyttöisellä betonihiomakoneella. Halpa vuokrata myös, muutama satanen päivässä pölynimurilla.

Annat hiomakoneen "surffata" kevyesti edestakaisin pinnan yli ilman painamista. Tässä näet esimerkin:

692-1.jpg

Viimeksi muokattu:
@btg308
Korkeusero on reilut 5mm luulisin, joten 6mm lastulevy toimii varmaan.

@Raceman
Vai niin, se on niin yksinkertaista. Sitten pitää miettiä.

Menen tänään asunnolle jatkamaan remonttia iskän kanssa. Puhutaan siitä ja katsotaan kunnolla miltä levy näyttää. Kiitos vastauksista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.