14 367 lukukertaa ·
4 vastausta
14k lukukertaa
4 vastausta
Puu savupiippua vasten
Taustatietoa
Toisella puolella savupiippua on takka (eteisessä), jota käytetään melko aktiivisesti talon lämmittämiseen. Vastakkaisella puolella on nykyisin puuhella (ei kovin yllättävää, että paikka sille on keittiössä) polttokieltomaininnalla (ei ole tarkoitus "purkaa polttokieltoa", vaan poistamme sen ja korvaamme sen tavallisella sähköliedellä).
Aion rakentaa liesikuvun sähkölieden ylle.
Aion asentaa kipsilevyt kattoon.
Kysymys
Voinko kiinnittää puulistat savupiippua vasten/siihen kiinnittääkseni liesikuvun?
Syy kysymykseeni on, onko palovaaraa/sitä koskevaa kieltoa, että puu on savupiippua vasten (vakuutusnäkökulma, kun talo palaa).
Voiko kipsilevyt asentaa suoraan kiinni savupiippuun? Sama syy kysymykseen kuin yllä.
Hieman aiheen vierestä, onko kellään ehdotusta, millaista tuuletinta voisin käyttää rakentaessani "oma" liesikupu?
Toisella puolella savupiippua on takka (eteisessä), jota käytetään melko aktiivisesti talon lämmittämiseen. Vastakkaisella puolella on nykyisin puuhella (ei kovin yllättävää, että paikka sille on keittiössä) polttokieltomaininnalla (ei ole tarkoitus "purkaa polttokieltoa", vaan poistamme sen ja korvaamme sen tavallisella sähköliedellä).
Aion rakentaa liesikuvun sähkölieden ylle.
Aion asentaa kipsilevyt kattoon.
Kysymys
Voinko kiinnittää puulistat savupiippua vasten/siihen kiinnittääkseni liesikuvun?
Syy kysymykseeni on, onko palovaaraa/sitä koskevaa kieltoa, että puu on savupiippua vasten (vakuutusnäkökulma, kun talo palaa).
Voiko kipsilevyt asentaa suoraan kiinni savupiippuun? Sama syy kysymykseen kuin yllä.
Hieman aiheen vierestä, onko kellään ehdotusta, millaista tuuletinta voisin käyttää rakentaessani "oma" liesikupu?
Me asensimme puuta suoraan savuhormia vasten lukuisissa kohdissa talossa, ja nuohooja tietenkin hyväksyi tämän ennen ja jälkeen, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta varmistakaa nuohoojalta. Meillä on jopa helmipontti savuhormissa pohjakerroksessa. Kipsi voidaan varmasti asentaa suoraan savuhormiin, revimme sellaista paljon pois ja se oli liimattu. Se pysyi todella hyvin, joten se varmasti toimii.Digo sanoi:Taustatiedot
Toisella puolella savuhormia on kamiina (eteisessä), jota käytetään melko ahkerasti talon lämmittämiseen. Vastakkaisella puolella on tänään puuhella (ei yllättäen, sen paikka on keittiössä) polttokiellossa (en aio "kumota polttokieltoa", vaan aion poistaa sen ja korvata sen tavallisella sähköliedellä).
Aion rakentaa tuuletuskupun sähkölieden ylle.
Aion laittaa kipsilevyjä kattoon.
Kysymys
Voinko kiinnittää puurimoja savuhormin päälle/seinään, jotta voin kiinnittää tuuletuskupun?
Kysyn tätä, koska haluan tietää, onko olemassa palovaara tai kielto puun käyttämisestä savuhormin kanssa (vakuutusnäkökulma, kun talo palaa ylös/alas).
Voiko kipsilevyt asettaa suoraan savuhormia vasten? Samanlainen syy kysymykseen kuin yllä.
Hieman all topic, onko kenelläkään ehdotuksia, millaista tuuletinta voisin käyttää "oman" tuuletuskupuni sisäänrakentamiseen?
Viime kesänä minulla oli palotarkastus tai mikä se nyt oli savupiippuani ja pannuhuonettani varten, tarkastaja halusi, että sahaan auki sisäkaton yläkerrassa, jotta hän voi tarkistaa, ettei mikään puu ole suoraan kiinni savupiipussa. Ilmeisesti pitäisi olla tietty etäisyys, jos mittaa varsinaisesta savukanavan sisäpuolelta, muistelen, että se on 10 cm, olen kirjoittanut sen ylös kotiin, joten voin tarkistaa myöhemmin. Jos sinulla on kaksinkertaiset tiilet savukanavaan, muistelen, että se on kunnossa.
Lisätietoja löytyy Umeå Andra Sotningsdistrikt AB Savupiippu Nuohous Ilmanvaihto Lämmitys Tuli Nuohooja
Lisätietoja löytyy Umeå Andra Sotningsdistrikt AB Savupiippu Nuohous Ilmanvaihto Lämmitys Tuli Nuohooja
Minun täytyy kutsua nuohooja tarkastamaan avotakka, joten minun täytyy yksinkertaisesti kysyä häneltä, riittääkö etäisyys kanavaan jne.Pake sanoi:Viime kesänä minulla oli palotarkastus tai miksi sitä nyt kutsutaankaan savupiipulle ja pannuhuoneelle, tarkastaja halusi minun sahata yläkerran sisäkattoa, jotta hän voi tarkistaa, ettei mikään puu osu suoraan savupiippuun. Ilmeisesti täytyy olla tietty etäisyys, jos mitataan itse savukanavan sisäpuolelta, mielestäni se on 10 cm, minulla on se kirjoitettuna kotona, joten voin tarkistaa myöhemmin. Jos sinulla on kaksinkertaiset tiilet savukanavaan, mielestäni se on ok.
Lisätietoa löytyy Umeå Andra Sotningsdistrikt AB Savupiippu Nuohous Ilmanvaihto Lämpö Tuli Nuohooja
Kiitos toistaiseksi molemmille.
Nyt kun Pake mainitsi sen, saimme itse asiassa OK koska meillä oli pitkä matka putkista seinään. Meidän savupiippu on iso (6 x 1,2) metriä, joten oli täysin rauhallista puun kanssa savupiippua vasten, kun putket kulkivat kaukana näissä tapauksissa.
Klikkaa tästä vastataksesi