Etsin linkkejä ulkotestauksiin liittyen.
Minun täytyy liimata puutarha-aitaportti yhteen. Tappi, joka on 7x1x5 cm, on laitettava melko tarkkaan leikattuun tappireikään.

Kun poistin lahoontuneen "laudan", jonka nyt aion korvata, huomasin kuinka kostea puu oli.
Lodretasossa painekyllästetystä männystä, josta reikä on otettu, tullaan myöhemmin kiinnittämään portin lukko.
Tämä tarkoittaa, että se altistuu monille värähtelyille,
kun sitä suljetaan. Puu sijaitsee ulkona brutaalissa aurinkoisessa etelän suuntaisessa paikassa, jossa tuuli on jatkuvasti läsnä.
Se maalataan Falu-punaiseksi, mikä tekee siitä melko lämpimän kesälämmössä.
Siksi haluan käyttää parasta mahdollista liimatuotetta tähän tarkoitukseen.
Sattumalta minulla on jo putki rakennusliimaa sivustolta byggmax.se.
Mutta epäröin käyttää sitä, koska se saattaa olla liian paksu puristuakseen kaikkiin reiän tiloihin, kun tappi menee sisään. Lisäksi minulla on hyvin vähän tietoa tästä anonyymistä liimasta. Oletan, että se on riittävän vahva, mutta voiko se seurata puun liikkeitä ja kosteusvaihteluita. Ehkä se on liian jäykkää ja haurasta.
Olen tietysti harkinnut PU-tyypin liimaa Cascol Puuliima Ute 3337, mutta olen kuitenkin hieman epäileväinen täällä johtuen äärimmäisistä lämpö- ja kosteusvaihteluista ja värähtelyvaikutuksista. Luin jostain, että sitä ei ole hyväksytty rakenteelliseksi liimaksi (en tiedä miksi tai onko tämä oikein).
Jos nyt käytän PU-liimaa, onko Casco paras valinta. Minulla on käsitys, että he ovat markkinoiden suurimmat, mutta onhan myös danlim ute jne. Onko olemassa riippumatonta testiä samankaltaisille liimoille? Riittääkö "Vedenkestävä ja täyttää EN 204/205 luokan D vaatimukset"?
Mitä tämä luokka tarkalleen tarkoittaa? Mikä on ero CASCOL 3337:n ja rakennusliiman välillä?

Jos maalataan etukäteen impregnointiöljyllä, vaikuttaako se liiman tartuntakykyyn? Tämä "öljy" on hyvin laimennettu liuottimella ja imeytyy nopeasti ja kuivuu nopeasti.
Monia kysymyksiä, jotka todennäköisesti kiinnostavat useampia.

Viimeksi muokattu:
Tätä projektia varten tavallinen ulkokäyttöön tarkoitettu valkoliima toimii hyvin, jos reikä on tiukka. Jos on hieman enemmän väljyyttä, on parempi käyttää PU-liimaa, joka vaahtoaa hieman ja täyttää saumaa. Jos puu on kosteaa, PU on sopivampi, koska se kovettuu kosteuden avulla. Molemmat liimatyypit antavat sauman, joka on vahvempi kuin ympäröivä puu. Molemmat liimatyypit kestävät lämpötiloja ja kosteutta, mutta PU-liima on tavallisesti korkeammin luokiteltu ulkokäyttöön (D4).

Jos haluat aitoa puuliimaa rakennuskäyttöön, sinun on katsottava resorsinolifenoliliimaa tyyppiä Cascosinol. Näitä käytetään teollisuudessa ja niitä on hieman vaikeampi saada kuluttajana. Theofils myy niitä muun muassa:
http://www.theofils.se/productlist.aspx?subgroupid=8010&menuitemid=8010
Tämä on paras liima, jonka voit ostaa, mutta kuten sanottu, tavallinen valkoliima tai PU toimii myös.

Liimaa kaikki ennen kuin öljyät.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.