Putkimies täällä

Joskus viemärit vedetään palkiston läpi, kun muita vaihtoehtoja ei ole. Kommunikoidaan tietenkin myös rakentajan kanssa siitä, miten hän haluaa sen tehtävän, missä on paras (vähiten huono) ottaa reiät jne.

Nyt olen kotonani ja remontoimassa kylpyhuonetta, joten minun on myös vahvistettava reiät.

Palkisto on 220 ja jänneväli 3 metriä

Luuleeko joku, että tämä toimii vai pitäisikö tehdä jotain toisin?
Tulee 22 lastulevy, tasoite ja laatat lattialle.
Rakennekuva viemäriputkista puupalkkien välissä remonttikohteessa, mukana työkalut ja rakennusmateriaalia. Rakennustyömaa: puupalkeissa reikä, jota vahvistettu metallilevyllä; ympärillä pora, taltta ja sahattuja puunkappaleita. Puurreika puulattiassa, jossa metallilevy vahvistamassa. Lattian alta näkyy putki. Puulastuja ja sahajauhoa ympärillä. Lattiaremontti kylpyhuoneessa, jossa näkyy puupalkkeja ja harmaita viemäriputkia sekä työkalut, kuten vesivaaka ja käsine. Puupalikkaa, johon on sahattu uria, ympäröivä sahanpuru ja vasara. Rakennustyö avoimella puupinnalla ja laikalla metallilevyllä. Harmaa muoviputki kulkee puisen lattian palkin läpi, ympärillä sahanpurua. Rakenne, jossa on puinen palkki, reikä ja harmaa muoviputki. Lattialle on kertynyt sahajauhoa ja lastuja remontin aikana.
 
  • Tykkään
Elsparv
  • Laddar…
Näyttää vähän sekavalta. Aina ongelmia välipohjissa kuten sinulla, huonosti tilaa. Mutta mitä olet tehnyt vahvistuksen kanssa on ehkä joissakin kohdissa liioittelua. Parempi niin kuin ei mitään. Miten menee raudan kanssa yläosassa kuva 1, tuleeko lattialastu sen päälle.
 
Se pitää kyllä, mutta kestävyysnäkökulmasta on parempi käyttää pitkiä vahvistuksia, jotka jakavat kuorman laajemmalle alueelle (ajattele vipua). Sinun suhteellisen lyhyet vahvikelevysi saavat nyt suuremmat leikkausvoimat ruuveihin.

Muuten olisin kyllä vetänyt vetoketjun ylös kuvauksen aikana siinä kulmassa ;).
 
  • Haha
ldzldz ja 9 muuta
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Näyttää vähän sekavalta. Aina ongelmia lattiarakenteiden kanssa kuten sinulla, vähän tilaa. Mutta se mitä olet tehnyt vahvistuksella saattaa joissakin kohdin olla liioittelua. Parempi niin kuin ei mitään. Miten käy raudan kanssa kuvassa 1, tuleeko lattialastulevy sen päälle.
Jupp, sekavaa pahemmin! :p
Kiva kuulla, mieluummin vähän liikaa kuin liian vähän.
Ei, lastulevy päätyy raudan ylle, muutama millimetri, olenhan joutunut nostamaan lattiarakennetta vähän kun olen suoristanut sitä :)
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Se kyllä kestää, mutta lujuusnäkökulmasta on parempi käyttää pitkiä vahvikkeita, jotka jakavat kuorman suuremmalle alueelle (ajattele vipuvartta). Lyhyet vahvikkeet aiheuttavat nyt suurempia leikkausvoimia ruuveihin.

Muuten olisin varmaan vetänyt vetoketjun kiinni kuvatessani tuossa kulmassa ;).
Haha joo, tein pienen ajatusvirheen siellä. Kuvien rauta oli kaksi metriä pitkä, mutta leikkasin sen 400 mm paloiksi. Ajattelin, että se on varmaan hyvä :sleep:

Oops :oops::crysmile:
 
  • Tykkään
Nalleman64
  • Laddar…
Puupalkkiin on sahattu uria mahdollisesti viemäröintityötä varten, ympärillä puulastuja ja vasara.

Tietenkin lattiakaivo osuu keskelle palkkia :)

Ja jotta saisin tämän oikein hyväksi, minun pitäisi itse asiassa loveta koko palkki ylhäältä. 120 mm.

Toimisiko, jos laitan rautaa palkin kummallekin puolelle? :whistle:

Tämä kuva on ennen kuin aloitin jyrsimisen :geek:
Kuva remonttikohteesta, jossa puinen bjälki kulkee keskellä lattiaa. Sininen ympyrä osoittaa kohdan, missä kaivo sijaitsee.
 
Pitäisikö kaivon korvata sininen paikka?
 
J jonaserik sanoi:
Pitäisikö kaivon ottaa paikka, jossa sininen on
Aivan oikein
 
En riitelisi sääntöjen kanssa, vaan siirtäisin kaivon oikealle suorakulmaisessa osastossa. Se riippuu tietysti siitä, mitä aiotaan laittaa yläpuolelle ja mahdollisesta tilasta jollekin muulle. Ajattelen suihkua, jolloin kaivoa voi siirtää. Uusi lattia asennetaan siten, että se kalteuttaa kaivoa kohti, ja noin 10–15 cm siitä tehdään paikallinen kaltevuus, hieman enemmän alamäkeä.
 
J jonaserik sanoi:
En bråka täyttäisi säännöt vaan siirtäisi kaivon oikealle pitkälle osastolle. Riippuu selvästi siitä, mitä aikoo laittaa päälle ja mahdollisesti tilaa jollekin. Ajattelee meg suihkua ja silloin kaivo voidaan siirtää. Uusi lattia asetetaan kaivoon päin kaltevaksi ja noin 10 - 15 cm siitä tehdään paikallisesti kaltevuus, hieman ylimääräistä alamäkeä
Ongelma on, että meillä on 90 suihku.
Kaivon keskipiste on siten 45 cm seinästä. 45 cm valmiista seinästä on suoraan palkkiin, se ei koskaan petä:rofl:

En halua suihkua keskellä 45 ja kaivoa keskellä 58. Tiedän miltä muppimaisesti se näyttää:sweat:
 
Siitä tulee taatusti vieläkin sekopäisempää heikentyneen välipohjan kanssa, joten klinkkerilaatat irtoavat ja vedeneristys vuotaa.

Elämä on täynnä kompromisseja.
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Se tulee varmasti vielä hullummaksi heikentyneellä välipohjalla, jolloin klinkkerit irtoavat ja vedeneristys vuotaa.

Elämä on täynnä kompromisseja.
Haluan vahvistaa välipohjan tai ainakin palauttaa alkuperäisen lujuuden. Mutta kiitos kuitenkin.
 
Haluaisinhän mieluiten olla laskematta 50:een, mutta kuten aiemmin mainittiin täällä, elämä on täynnä kompromisseja :p
Lattiakaivo, jonka rakennuskorkeus on noin 60 mm, sopii lattiarakenteisiin ja mahdollistaa vedenpoiston.

Tämän rakennuskorkeus on vajaat 60 mm, tuntuu paljon mukavammalta välipohjan kannalta (y)
 
  • Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.