Joskus viemärit vedetään palkiston läpi, kun muita vaihtoehtoja ei ole. Kommunikoidaan tietenkin myös rakentajan kanssa siitä, miten hän haluaa sen tehtävän, missä on paras (vähiten huono) ottaa reiät jne.
Nyt olen kotonani ja remontoimassa kylpyhuonetta, joten minun on myös vahvistettava reiät.
Palkisto on 220 ja jänneväli 3 metriä
Luuleeko joku, että tämä toimii vai pitäisikö tehdä jotain toisin?
Tulee 22 lastulevy, tasoite ja laatat lattialle.
Näyttää vähän sekavalta. Aina ongelmia välipohjissa kuten sinulla, huonosti tilaa. Mutta mitä olet tehnyt vahvistuksen kanssa on ehkä joissakin kohdissa liioittelua. Parempi niin kuin ei mitään. Miten menee raudan kanssa yläosassa kuva 1, tuleeko lattialastu sen päälle.
Se pitää kyllä, mutta kestävyysnäkökulmasta on parempi käyttää pitkiä vahvistuksia, jotka jakavat kuorman laajemmalle alueelle (ajattele vipua). Sinun suhteellisen lyhyet vahvikelevysi saavat nyt suuremmat leikkausvoimat ruuveihin.
Muuten olisin kyllä vetänyt vetoketjun ylös kuvauksen aikana siinä kulmassa .
Näyttää vähän sekavalta. Aina ongelmia lattiarakenteiden kanssa kuten sinulla, vähän tilaa. Mutta se mitä olet tehnyt vahvistuksella saattaa joissakin kohdin olla liioittelua. Parempi niin kuin ei mitään. Miten käy raudan kanssa kuvassa 1, tuleeko lattialastulevy sen päälle.
Jupp, sekavaa pahemmin!
Kiva kuulla, mieluummin vähän liikaa kuin liian vähän.
Ei, lastulevy päätyy raudan ylle, muutama millimetri, olenhan joutunut nostamaan lattiarakennetta vähän kun olen suoristanut sitä
Se kyllä kestää, mutta lujuusnäkökulmasta on parempi käyttää pitkiä vahvikkeita, jotka jakavat kuorman suuremmalle alueelle (ajattele vipuvartta). Lyhyet vahvikkeet aiheuttavat nyt suurempia leikkausvoimia ruuveihin.
Muuten olisin varmaan vetänyt vetoketjun kiinni kuvatessani tuossa kulmassa .
Haha joo, tein pienen ajatusvirheen siellä. Kuvien rauta oli kaksi metriä pitkä, mutta leikkasin sen 400 mm paloiksi. Ajattelin, että se on varmaan hyvä
En riitelisi sääntöjen kanssa, vaan siirtäisin kaivon oikealle suorakulmaisessa osastossa. Se riippuu tietysti siitä, mitä aiotaan laittaa yläpuolelle ja mahdollisesta tilasta jollekin muulle. Ajattelen suihkua, jolloin kaivoa voi siirtää. Uusi lattia asennetaan siten, että se kalteuttaa kaivoa kohti, ja noin 10–15 cm siitä tehdään paikallinen kaltevuus, hieman enemmän alamäkeä.
En bråka täyttäisi säännöt vaan siirtäisi kaivon oikealle pitkälle osastolle. Riippuu selvästi siitä, mitä aikoo laittaa päälle ja mahdollisesti tilaa jollekin. Ajattelee meg suihkua ja silloin kaivo voidaan siirtää. Uusi lattia asetetaan kaivoon päin kaltevaksi ja noin 10 - 15 cm siitä tehdään paikallisesti kaltevuus, hieman ylimääräistä alamäkeä
Ongelma on, että meillä on 90 suihku.
Kaivon keskipiste on siten 45 cm seinästä. 45 cm valmiista seinästä on suoraan palkkiin, se ei koskaan petä
En halua suihkua keskellä 45 ja kaivoa keskellä 58. Tiedän miltä muppimaisesti se näyttää