Hei!
Minä ja tyttöystäväni olemme ostaneet pienen asunnon täällä kaupungissa Tukholmassa. Se on kooltaan 32,5 neliömetriä ja rakennettu vuonna 1928.
Nyt keittiö on erittäin kapea ja pieni, ja harkitsemme, että purkaisimme seinän keittiön ja olohuoneen väliltä.
Sekä edellinen omistaja että välittäjä kertoivat, että se ei ole kantava seinä ja että rappauksen takana pitäisi todennäköisesti olla tiiltä. Haluaisin siis purkaa koko seinän tai ainakin 2/3 osaa siitä, jotta voisin säilyttää pienen tiilisen tehosteseinän, jolle voi laittaa TV:n, ja toiselle puolelle (keittiön puolelle) on asennettu vesikiertoinen patteri.
En ole asiantuntija tässä, mutta minkä kanssa tarvitsee oikean puusepän/rakennesuunnittelijan apua ja kuinka paljon voi tehdä itse?
Laitan mielelläni kuvia ja kuulen mielelläni kaikkien etuja/haittoja ja mielipiteitä.
Kiitos paljon etukäteen.

(anteeksi, jos on postattu väärään kategoriaan)

• Pohjapiirros yksiöstä, jossa on keittiö, olohuone, eteinen, kylpyhuone ja vaatehuone. Keittiö ja olohuone ovat vierekkäin.
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen asia, jonka sinun täytyy tehdä, on todella varmistaa, että seinä ei ole kantava, muulla tavoin kuin kuulopuheena.

Kyllä. Olin kaupunginrakennustoimistossa ja tulostin piirustuksia ym. talosta ja aion myös tarkistaa, ettei muutoksia ole tehty sen jälkeen. Mutta jos oletamme, että se ei ole kantava seinä tällä hetkellä ainakaan :)
Paljon kiitoksia vastauksesta, Anna

Sitten otat yhteyttä hallitukseen hyväksyntää varten.

Joo, mutta olen maininnut sen heille ja se ei olisi mikään ongelma!
Kuitenkin mietin, luuletteko että se on hyvä idea, kuinka paljon työtä se vaatii, kuinka paljon apua tarvitaan, jotta kaikki näyttää hyvältä, liitokset hyvin, lattia alla(!?) miltä se nyt sitten näyttää jne.? :) tiedän, että kaikki vaikuttaa vähän epäselvältä

Vaikea meidän arvioida, mitä osaatte, sen arvioitte varmaan parhaiten itse.
Hyvä idea? Ei automaattisesti, se voi jopa johtaa huonompaan pohjaratkaisuun.
Lattian jatkaminen on vaikeaa, luultavasti koko lattia menee uusiksi.

En usko, että voi asentaa mäntylattiaa sinne, hioa ja lakata ym. niin että se näyttää samalta koko ajan? Olen vähän huolissani siitä pohjasuunnitelmasta myös. Ah, vähän ahdistusta.
Kiitos vastauksesta jälleen kerran!!

Voiko jonnekin järjestää alkoovia korvaukseksi? Jos asuu yksin, onhan yksi huone ihan okei, mutta jos joskus toinen haluaa nukkua ja toinen valvoa pidempään, ei voi vetäytyä pois, jos kaikki on täysin avointa.

Ei, ajattelin samaa, mutta makuualkovi on vaikea toteuttaa tähän tilaan! Mutta jos se olisi mahdollista, kuka haluaisi mennä keittiöön ajattelemaan/murehtimaan/lepäämään kuitenkaan?:)

Kiitos vastauksesta, Anna. Pidän todella kaikista vastauksista, koska tämä on ensimmäinen asunto ja haluan tietää mahdollisimman paljon, kun näen sen sijoituksena!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.