4 212 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Purkaa vanha savupiippu/putki
Hyvää iltaa!
Minä ja avopuolisoni olemme muuttaneet 1,5-kerroksiseen taloon, joka on rakennettu vuonna -74. Aiomme nyt siirtää keittiön olohuoneeseen ja myöhemmin rakentaa 40 m2 lisää.
Nyt tarvitsemme vanhan takan poistamisen.
Tätä olen aiemmin välttänyt, mutta nyt se on väistämätöntä.
Nyt kysymykseen.
Onko kenelläkään vinkkejä/niksejä, jotka helpottivat savupiipun poistamista?
Näyttäisi siltä, että kyseessä on rautaputki, noin 150 mm, joka kulkee ylös yläkerrasta ja ylös savupiippuun, joka on 1 m harjan yläpuolella. Talon korkeus on noin 5 m. Putken pituus on siis noin 5-6 m ja se on todennäköisesti todella raskas.
Onko kellään kokemuksia tästä, jotka voisivat olla avuksi?
Olen yrittänyt etsiä Googlesta, mutta en löytänyt paljon hyödyllistä.
Kiitos etukäteen.
Minä ja avopuolisoni olemme muuttaneet 1,5-kerroksiseen taloon, joka on rakennettu vuonna -74. Aiomme nyt siirtää keittiön olohuoneeseen ja myöhemmin rakentaa 40 m2 lisää.
Nyt tarvitsemme vanhan takan poistamisen.
Nyt kysymykseen.
Onko kenelläkään vinkkejä/niksejä, jotka helpottivat savupiipun poistamista?
Näyttäisi siltä, että kyseessä on rautaputki, noin 150 mm, joka kulkee ylös yläkerrasta ja ylös savupiippuun, joka on 1 m harjan yläpuolella. Talon korkeus on noin 5 m. Putken pituus on siis noin 5-6 m ja se on todennäköisesti todella raskas.
Onko kellään kokemuksia tästä, jotka voisivat olla avuksi?
Olen yrittänyt etsiä Googlesta, mutta en löytänyt paljon hyödyllistä.
Kiitos etukäteen.
Aloita ylhäältä. Ehkä helpommin sanottu kuin tehty, mutta sinun on kuitenkin jaettava se saadaksesi sen ulos, joten yritä aloittaa yläkerrasta, jolloin painot ovat helpommin käsiteltäviä.
Hei! Nyt on kulunut jonkin aikaa siitä, kun laitoit tämän, mutta miten meni? Olen myös yrittänyt googlata, mutta en ole päässyt kovin pitkälle sen kanssa. Me olemme myös ostaneet 1,5-kerroksisen talon, vuodelta -64, ja meillä on kellarissa takka, joka täytyy poistaa. Se luo lisäksi kaksi kummallista kanavaa, jotka vievät turhaa tilaa sekä olohuoneessa että suuressa makuuhuoneessa. En tiedä miltä siellä sisällä näyttää (emme ole vielä muuttaneet sisään) mutta toivomme, että voimme saada ne pois samalla kertaa.V VLEX sanoi:Hyvää iltaa!
Minä ja avopuolisoni olemme muuttaneet 1,5-kerroksiseen taloon, joka on rakennettu vuonna -74. Aiomme nyt siirtää keittiön olohuoneeseen ja myöhemmin laajentaa 40m2.
Nyt tarvitsemme poistaa vanhan takan.
Nyt kysymykseen.
Onko kenelläkään vinkkejä/niksejä, jotka helpottavat savupiipun poistamista?
Mitä voin nähdä, on rautaputki, noin 150 mm, joka kulkee ylös yläkerran läpi ja nousee savupiippuun, joka on 1 m katon harjan yläpuolella. Talo on noin 5m korkea. Eli tämä putki on noin 5-6m ja on luultavasti todella raskas.
Onko kenelläkään tästä asiasta kokemuksia, jotka voisivat olla hyödyllisiä?
Olen yrittänyt etsiä Googlesta mutta en löydä paljon hyödyllistä.
Kiitos etukäteen.
Toivottavasti teillä meni hyvin!
Klikkaa tästä vastataksesi