Minulla on pieni dilemma. Olemme heittäneet pois vanhan puukattilan ja nyt haluan purkaa myös savupiipun putken. Olen onnistunut laskemaan sitä suoraan puoli metriä alas, joten yläosa on savupiipun "katon" alapuolella ja olen korjannut syntyneen reiän.
Nyt putken pohja on pannuhuoneen betonilattialla, koko putki on irrallinen eikä kiinni missään. Kuitenkin se on noin 6-7 m korkea ja painava kuin synti... En pysty tuskin pyörittämään sitä ympäri akselinsa, saati nostamaan sitä.
Ehkä voisin saada tunkin alle jollain maagisella tavalla, jos se auttaisi. Kuinka ihmeessä saan sen pois?
Olen käyttänyt rälläkkää puoli metriä ylhäällä, mutta en uskalla leikata kokonaan. Putki pudonnee alas aika voimalla, jos teen sen. Onko jollain ehdotuksia, miten minun pitäisi toimia?

Putki on alhaalla. :)
Porasin kaksi reikää hieman ylemmäs siitä, missä olin leikannut kulmahiomakoneella. Laitoin sisään vahvemman pienemmän putken ja asetuin tunkin pienempää putkea vasten, ja pumppasin ylös. Leikkasin savupiipun ja laskin sen betonilohkolle.
Minun piti toistaa prosessi muutaman kerran, mutta kolme tuntia myöhemmin putki oli paloina autotallin ajotiellä. Voitto! :D

• Tykkään
corre ja 1 muu
  • Laddar…
Hyvin tehty & fiksu ajattelu!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.