2 511 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Purkaa osa seinää
Aion purkaa väliseinän molempien ovien väliltä avatakseni huonetta enemmän, kuten näette kuvassa.
Asun huoneistossa kerrostalossa ja kaikki väliseinät ovat kipsiä, joten sen pitäisi olla melko helppoa.
En kuitenkaan ole ammattilainen, joten tarvitsen vähän neuvoja.
Mitä työkaluja minun pitäisi käyttää? Kylpyhuoneessa, joka on remontin alla, huomasimme, että seinissä on teräsrungoja. Voinko odottaa, että ovien välissä on kaksi teräsrunkoa, joihin ovenkarmit on kiinnitetty, vai pitäisikö niiden olla puuta?
En usko, että sähköä on vedetty ovien välisessä osassa, koska pistorasiat ovat ovien sivuilla.
Asun huoneistossa kerrostalossa ja kaikki väliseinät ovat kipsiä, joten sen pitäisi olla melko helppoa.
En kuitenkaan ole ammattilainen, joten tarvitsen vähän neuvoja.
Mitä työkaluja minun pitäisi käyttää? Kylpyhuoneessa, joka on remontin alla, huomasimme, että seinissä on teräsrungoja. Voinko odottaa, että ovien välissä on kaksi teräsrunkoa, joihin ovenkarmit on kiinnitetty, vai pitäisikö niiden olla puuta?
En usko, että sähköä on vedetty ovien välisessä osassa, koska pistorasiat ovat ovien sivuilla.
Sorkkarauta, ruuvinväännin ja multimaskiini niin pärjäät tehtävässä.
Aloita poistamalla ovet, sitten listat. Irrota karmeja ja näet mihin ne oli kiinnitetty. Jos kyseessä on karmpultti, tarvitset erityisen työkalun niiden irrottamiseen. Sitten sahaat kipsilevyn pois molemmilta puolilta oviaukkojen välistä ja irrotat kipsin. Sen jälkeen voit poistaa siellä olevan tukipuun, ja jos se on epävakaa, saatat joutua vahvistamaan uudella tukipuulla koko leveydeltä.
Aloita poistamalla ovet, sitten listat. Irrota karmeja ja näet mihin ne oli kiinnitetty. Jos kyseessä on karmpultti, tarvitset erityisen työkalun niiden irrottamiseen. Sitten sahaat kipsilevyn pois molemmilta puolilta oviaukkojen välistä ja irrotat kipsin. Sen jälkeen voit poistaa siellä olevan tukipuun, ja jos se on epävakaa, saatat joutua vahvistamaan uudella tukipuulla koko leveydeltä.
Ok, kiitos vastauksesta! Mutta mikä työkalu tarvitaan karmiruuvin irrottamiseen?
Toimisiko seinän sahaaminen tigersågilla vai tarvitaanko vahvempi kone?
Toimisiko seinän sahaaminen tigersågilla vai tarvitaanko vahvempi kone?
Onko vain se pieni osa, joka pitää poistaa? Ja miltä sen pitäisi näyttää sen jälkeen?
Pelkästään purkaminen ei ole ongelma, luulen että voit purkaa tuon seinän pelkällä sorkkaraudalla, mutta se pitää mieluiten purkaa niin siististi, että sen voi helposti rakentaa uudelleen myöhemmin.
Jula:ssa on edullinen tigersåg, joka vaikuttaa erittäin hintansa arvoiselta.
Pelkästään purkaminen ei ole ongelma, luulen että voit purkaa tuon seinän pelkällä sorkkaraudalla, mutta se pitää mieluiten purkaa niin siististi, että sen voi helposti rakentaa uudelleen myöhemmin.
Jula:ssa on edullinen tigersåg, joka vaikuttaa erittäin hintansa arvoiselta.
Kyllä, vain se pieni osa ovien välissä täytyy poistaa. Mahdollisesti aiomme laittaa sinne liukuovet, mutta se on myöhemmin ajankohtaista.
http://www.jula.se/verktyg-for-karmskruv-302043Danneman85 sanoi:
Kirjoitat kerrostalon, toivottavasti se ei ole vuokra-asunto.
Asunto-osake tietysti!
Klikkaa tästä vastataksesi
